8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    CMD-Z

Draadloos netwerk: Channels

Hey allemaal!

Zoals jullie waarschijnlijk weten (ik sinds gisteren :wink: ) kan een draadloos netwerk op 11 kanalen (channels) uitgezonden worden.

Ik heb een erg zwak signaal in mijn appartement, (router staat beneden in app. complex) en toen ik terug ging naar de computerzaak om te klagen over mijn net gekochte draadloze router hebben ze me geadviseerd om meerdere ‘channels’ uit te proberen.

De vraag is:

-klopt het dat dit kan zorgen dat ik wel signaal heb?
    -hoe doe ik dit?
    -hoe kom ik erachter wat het ‘beste’ kanaal/channel is?

Cheers

Bijdrager
    BartjeGossen

Channels instellen gaat via de router. Het zou idd kunnen schelen vooral als er andere netwerken actief zijn. Het beste kun je eerst Airport Radar downloaden, dan kun je zien wat voor netwerken er nog meer in de buurt zitten en op welk kanaal. Vervolgens kies je met de router een kanaal wat uit de buurt van de andere kanalen ligt of je gaat ze allemaal een voor een af.

Je mac pikt automatisch dat nieuwe kanaal op als dat tenminste gebroadcast wordt (standaard wel).

Bijdrager
    CMD-Z

Right!,
    En je stelt het in op de router door in te loggen op het ip adres toch?

Bijdrager
    iJoost

Volgens mij geef ik dit antwoord gemiddeld wel drie keer per week. Fijn dat je even gezocht hebt. Hiero, gisteren nog:

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=89099

Bijdrager
    CMD-Z

Juist, toch bedankt.

Op dit moment heb ik nog geen signaal, ik lijk in een loden kist te wonen, het signaal van de router 2 verdiepingen beneden komt niet tot mijn kamer.

Denk je dat channel veranderen dan zin kan hebben?

Er is een (beveiligd) netwerk op channel 9 in de buurt, en ons netwerk zit op channel 11.

Bijdrager
    onno

Waarschijnlijk woon je in een nieuwhuis (met veel beton?)
    In dat geval is het signaal te zwak (andere antenne op de router zou kunnen helpen)

Bijdrager
    iJoost

Er is een (beveiligd) netwerk op channel 9 in de buurt, en ons netwerk zit op channel 11.

Dus dan zet je ‘m lekker eens op 1.

Maar als het probleem gewoon bereik is, los je dat er natuurlijk niet mee op. Een andere plek voor de antenne is dan de eerste actie. Stel je het betonijzer in het huis voor en de manier waarop de radiogolven daar doorheen moeten. Loodrecht gaat bijvoorbeeld al gemakkelijker dan onder een kleine hoek.

Bijdrager
    CMD-Z

Yep, of via een range extender ofzo…lijkt me ook.
    Ben er mee aan het [email protected]#@#

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.