19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    jackbox4u

Draadloos Netwerk aanleggen KPN Experia Box

Momenteel heb ik een ethernetnetwerk via een speedtouchmodem. Hierop zijn 3 imac aangesloten. Mijn provider is planet internet.

Ik zit eraan te denken om internettelefoneren te nemen via primafoon, waarbij ik een Experia Box krijg.

Ik wil nu graag een draadloosnetwerk maken… Wat heb ik daarvoor nodig aan extra HW op mijn macjes. Tips ?? Aan het personeel in de primafoonwinkel had ik helemaal niets. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Hoe kan ik dit het beste doen opdat ik een snel netwerk heb waarbij ik onafhankelijk van het besturingsysteem kan werken ?

Bijdrager
    Emiel

Volgens mij alleen een Airport kaartje voor elke Mac waarmee je wilt connecten aan het draadloze netwerk.
    Overigens kun je ook gewoon InternetPlusBellen via Planet zelf doen. Hoef je ook niks op te zeggen bij Planet. En je krijgt zo’n zelfde Experia box. Ik heb het zelf vandaag aangevraagd.

”jackbox4u”

Aan het personeel in de primafoonwinkel had ik helemaal niets.

Die ervaringen heb ik in het verleden ook gehad.

Bijdrager
    JWB

Internetplusbellen van Planet is hetzelfde als van KPN, aangezien Planet een dochteronderneming van KPN is.

Over het draadloos verbinden:
    Dat werkt met mijn MacBook nog niet zo lekker. Maar dit probleem heb ik met meerdere beveiligde netwerken. Ik heb over het verbinden van de Experiabox en een Mac ergens in dit forum wel eens een draadje voorbij zien komen met daarin een link naar een handleiding.

Inactief
    Anoniem

Wij hebben InternetPlusBellen hier thuis en het werkt perfecto, je kan ook allerlei beveiligingsinstellingen gewoon wijzigen via een web interface, maar de standaardinstellingen werken ook gewoon goed.

Bijdrager
    Marc Smiers

Werkt bij mij prima. Airportkaart is het enige dat je nodig hebt.
    Heel soms valt de telefoonkwaliteit nog een beetje tegen maar dit is bij lange na niet zo erg als in het begin (testgroep).

Mijn advies; gewoon doen. Scheelt ook aardig in de telefoonkosten :lol:

Bijdrager
    Emiel
    ”JWB”

Internetplusbellen van Planet is hetzelfde als van KPN, aangezien Planet een dochteronderneming van KPN is.

Dat klopt maar dat is XS4ALL ook en een collega van me die van XS4ALL naar KPN “IPB” ging heeft nog wat gedoe gehad met z’n provider.
    Maar ik geloof wel dat Planet Internet dichter bij moedertje KPN zit dan XS4ALL dus wellicht gaat het dan soepeler.

Bijdrager
    JWB
    ”Emiel”
    ”JWB”

Dat klopt maar dat is XS4ALL ook en een collega van me die van XS4ALL naar KPN “IPB” ging heeft nog wat gedoe gehad met z’n provider.
    Maar ik geloof wel dat Planet Internet dichter bij moedertje KPN zit dan XS4ALL dus wellicht gaat het dan soepeler.

Ik heb weinig problemen ondervonden met het aansluiten. Binnen een half uur had ik mijn server e.d. weer draaien.

Bijdrager
    Emiel
    ”JWB”

Ik heb weinig problemen ondervonden met het aansluiten. Binnen een half uur had ik mijn server e.d. weer draaien.

Dat is goed om te horen. Hoelang duurde het voordat je die spullen in huis had? Ik las ergens dat het zo een week of drie kon duren?

Bijdrager
    madterol

MACMIEP kan je meer vertellen over draadloos internetplus http://www.macmiep.nl

— KPN GEEFT GEEN SUPPORT aan MAC gebruikers —

Bijdrager
    Quaint
    ”jackbox4u”

Aan het personeel in de primafoonwinkel had ik helemaal niets. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

ben je in de verkeerde Primafoon geweest ;-).

De EB kan heel eenvoudig worden ‘aangesloten’ op WiFi-macs, daar heb je geen handleiding voor nodig hoor!

het enige dat e nodig hebt is dus WiFi op alle macs (Aiport) en that’s it. Via een brief krijg je een WPA-beveiligingscode om je aan te meleden bij de EB die een eigen naam heeft (SSID) beginnend met SXX[nummer].

Eventueel kun je via ‘mijn KPN’ de beveiliging iets naar beneden schroeven of het netwerk zichtbaar maken (dan pikt Airport vanzelf je SXX-netwerk op.

Succes!

Oja, door grote vraag is de levering iets vertraagd, maar heb zelf al klanten gehad die donderdag bestelden en drie dagen later de bevestiging hadden. Dus er is (ook voor ons) vaak gene pijl op te trekken.

Groeten,

Aljo

Bijdrager
    Emiel
    ”Aljo”

Via een brief krijg je een WPA-beveiligingscode om je aan te meleden bij de EB die een eigen naam heeft (SSID) beginnend met SXX[nummer].

En die code kun je vervolgens zelf ook wijzigen?

Bijdrager
    lampje

Ik heb ’t bij m’n schoonouders aangesloten, en m’n iBook was sneller ‘connected’ dan hun windows machine…

Zodra de EB in de lucht was had ik een netwerk via Airport

Bijdrager
    Yosemite

Voor de KPN Experia Box modem had ik een SpeedTouch 716 wireless modem en mijn ervaring is dat Wi-Fi via de Experia veel beter is dan via de SpeedTouch. Ik heb namelijk veel beter bereik en daarnaast is de verbinding ook beter beveiligd omdat de Experia ook overweg kan met WPA2 wat de SpeedTouch niet aan kon.

Bijdrager
    JWB
    ”Emiel”
    ”JWB”

Dat is goed om te horen. Hoelang duurde het voordat je die spullen in huis had? Ik las ergens dat het zo een week of drie kon duren?

Ja, zo ongeveer.

Bijdrager
    Quaint
    ”Emiel”
    ”Aljo”

Via een brief krijg je een WPA-beveiligingscode om je aan te meleden bij de EB die een eigen naam heeft (SSID) beginnend met SXX[nummer].

En die code kun je vervolgens zelf ook wijzigen?

ja. dat kan. Via ‘mijn KPN’ of, tegenwoordig, rechtstreeks in de EB met het wachtwoord ‘admin’ via 192.168.2.1 (of 1.1, die weet ik niet meer uit mijn hoofd).

Groeten,

Aljo

Bijdrager
    Emiel
    ”JWB”

Ja, zo ongeveer.

”Aljo”

ja. dat kan. Via ‘mijn KPN’ of, tegenwoordig, rechtstreeks in de EB met het wachtwoord ‘admin’ via 192.168.2.1 (of 1.1, die weet ik niet meer uit mijn hoofd).

Dank jullie wel. Ik wacht in spanning af. Eindelijk een wat sneller draadloos netwerk thuis.

Bijdrager
    WSpit

En werkt het ook ‘met draad’? Dus zonder/voordat ik een airport aanschaf?

Bijdrager
    Borg

Tja, bij mij werkte het dus allemaal niet.
    Ik bleef foutmeldingen krijgen als ik contact probeerde te maken met de Experiabox en m’n VOIP-lampje is nooit gaan branden.
    Ik stuur het hele pakket terug en wacht wel op ’n monteur zodra KPN de Mac ondersteunt… :(

Bijdrager
    Emiel

Wat voor een foutmelding kreeg je dan Borg?
    Ik heb de experia box zelf nog niet ontvangen maar ik heb al wel iets moeten ondertekenen dat KPN de mogelijkheid geeft om mijn lijn om te zetten zodat hij geschikt is voor VoIP. Heb jij dat ook gedaan?
    En als jouw VoIP verbinding niet werkt kan dat nooit te maken hebben met of je wel of geen Mac gebruikt.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.