11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    fotograaf

Draadloos met Speedtouch?

Hallo deskundigen.
    Op dit moment zijn we in onze woning met 3 apple computers gewoon met internetkabels aangesloten op de Speedtouch 510 router en dat werkt prima.
    De huidige 3 computers hebben geen airport kaart.
    Nu hebben we een Macbook erbij gekocht en die heeft een aiportkaart.
    Op welke manier kunnen we op een eenvoudige manier met de macbook draadloos internetten.
    Bestaat er iets dat ik in een vrije poort van de Speedtouch kan pluggen om draadloos te gaan.
    Een amateur wacht op antwoord.

Bijdrager
    edward00

Airport Express:) Ideale oplossing, doe in stekker, utp kabel derin en klaar is kees.

Bijdrager
    Yiul

Ik zou een airport extreme (febr 07) kopen. Kan je gebruik maken van de nieuwe IEEE n standaard. De Airport extreme heeft ook een usb aansluiting waar je bijv een USB HD / USB printer etc kan aansluiten welke voor iedereen makkelijk bereikbaar is.

Ik heb er een besteld maar vraag me nog af of ik mijn adsl modem instellingen dan nog moet veranderen als ik de airport extreme aansluit ?
    Het is een multi pc modem zonder wifi. Ik meen dat ik ‘m van bridged naar routed moet veranderen ?

Bijdrager
    fotograaf

Zodra mijn andere computers vervangen gaan worden door nieuwe en dat duurt nog even zoek ik nu eigenlijk een goedkopere oplossing .

Bijdrager
    Dateone

ga naar http://www.fon.com bij hun kan je een gratis wifi kasje krijgen, of het kost heel weinig. deze heeft 2 mogelijkheden, een kanaal voor snelle prive data, en een openbare voor bezoeker rond het huis. deze kan je ook dichtgooien als je dat wenst, check het maar even.

ik heb het hier thuis voor een oud imacje gebruikt werkt prima met speedtouch

Bijdrager
    iljitsch
    ”Yiul”

Ik heb er een besteld maar vraag me nog af of ik mijn adsl modem instellingen dan nog moet veranderen als ik de airport extreme aansluit ?
    Het is een multi pc modem zonder wifi. Ik meen dat ik ‘m van bridged naar routed moet veranderen ?

Als je huidige setup naar wens werkt is het het handigst om het Airport Extreme basisstation in bridging te zetten: dan worden alle pakketten transparant tussen ethernet en wifi heen en weer getransporteerd dus alles blijft verder hetzelfde als het nu is.

Je kan ook de Airport het delen van je internetverbinding laten regelen maar dan is het belangrijk dat het basisstation van het modem een “echt” adres krijgt (dus niet 10.x.x.x, 172.x.x.x of 192.168.x.x) via DHCP of PPPoE.

Bijdrager
    fotograaf

Bedankt allemaal voor de hulp.
    Zal wel een airport express of airport extreme worden.

Bijdrager
    Yiul
    ”iljitsch”

Als je huidige setup naar wens werkt is het het handigst om het Airport Extreme basisstation in bridging te zetten: dan worden alle pakketten transparant tussen ethernet en wifi heen en weer getransporteerd dus alles blijft verder hetzelfde als het nu is.

Je kan ook de Airport het delen van je internetverbinding laten regelen maar dan is het belangrijk dat het basisstation van het modem een “echt” adres krijgt (dus niet 10.x.x.x, 172.x.x.x of 192.168.x.x) via DHCP of PPPoE.

Ik heb een nieuwe ADSL2 modem besteld bij mijn snellere upgrade verbinding.
    Als ik de Airport Extr in bridging zet dan moet alles werken ?
    Of moet ik de ADSL2 modem ook anders configureren ?

Bijdrager
    iljitsch
    ”Yiul”

Ik heb een nieuwe ADSL2 modem besteld bij mijn snellere upgrade verbinding.
    Als ik de Airport Extr in bridging zet dan moet alles werken ?
    Of moet ik de ADSL2 modem ook anders configureren ?

Met bridging kan je in elk geval met één computer goed werken.

Wat het handigst is als je meer computers hebt ligt aan je ISP en je modem. Als je een pagina hebt waarop uitgelegd staat wat de instellingen van je modem en/of je computer moeten zijn voor deze verbinding kan ik daar even naar kijken en je vertellen wat de beste optie is.

Bijdrager
    appelonia
    ”fotograaf”

Hallo deskundigen.
    Op dit moment zijn we in onze woning met 3 apple computers gewoon met internetkabels aangesloten op de Speedtouch 510 router en dat werkt prima.
    Op welke manier kunnen we op een eenvoudige manier met de macbook draadloos internetten.
    Bestaat er iets dat ik in een vrije poort van de Speedtouch kan pluggen om draadloos te gaan.

Als het tijdelijk dus goedkoper moet: Je kunt elk willekeurig Wireless Access Point kopen en deze aan je Speedtouch hangen. Met je Macbook kun je dan gewoon verbinding maken. Al die apparatuur en ook Airport spullen gebruiken dezelfde standaard namelijk 802.11b/g, met uitzondering van de allernieuwste Airport spulletjes, die gebruiken 802.11n.

Een goedkope WAP koop je voor een paar tientjes. Kijk bijvoorbeeld even in de pricewatch van tweakers http://tweakers.net/pricewatch/cat/314

Een Airport Express (dat is onder andere ook een WAP) kost echter ook al minder dan 100 euro en die kun je later, als je een wat uitgebreder dradloos netwerk gaat maken, altijd nog leuk inzetten als printserver of om je muziek van je computers naar je stereo te sturen.

Bijdrager
    appelonia
    ”appelonia”
    ”fotograaf”

Hallo deskundigen.

Als het tijdelijk dus goedkoper moet: Je kunt elk willekeurig Wireless Access Point kopen en deze aan je Speedtouch hangen. Met je Macbook kun je dan gewoon verbinding maken. Al die apparatuur en ook Airport spullen gebruiken dezelfde standaard namelijk 802.11b/g, met uitzondering van de allernieuwste Airport spulletjes, die gebruiken 802.11n.

Een goedkope WAP koop je voor een paar tientjes. Kijk bijvoorbeeld even in de pricewatch van tweakers http://tweakers.net/pricewatch/cat/314

Een Airport Express (dat is onder andere ook een WAP) kost echter ook al minder dan 100 euro en die kun je later, als je een wat uitgebreider draadloos netwerk gaat maken, altijd nog leuk inzetten als printserver of om je muziek van je computers naar je stereo te sturen.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.