10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Geblokkeerd
    Anoniem

draadloos internetten met Macmini met Airport Extreme

Ik krijg binnenkort een Mac mini met een Airport Extreme Card. Wat heb ik allemaal nodig om draadloos te kunnen internetten? En hoe zet ik dat dan op?

Kan iemand mij dit uitleggen of mij verwijzen naar een handige site met alle informatie?

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik beschik reeds over een ADSL-verbinding en heb voor m’n Windows PC momenteel een USB modem van E-Tech.

Bijdrager
    extraa

http://www.apple.com/nl/airportexpress/

Je hebt wel een ethernetmodem nodig…. (Volgens mij)

Bijdrager
    cardiac

Je hebt niet veel meer nodig: http://www.apple.com/nl/airport/
    Of een draadloos modem van een andere fabrikant zolang de standaarden maar worden aangehouden: IEEE 802.11g en/of 802.11b.

Zelf vind ik de Apple Airport ideaal maar er zijn ook mensen die zweren bij een goedkopere oplossing van bijvoorbeeld Linksys.

Bijdrager
    Nietzman

Die USBmodem moet je gewoon het raam uitdonderen, dat is rommel.

Als je in plaats daarvan een draadloze router (Met WIFI en gewone UTPaansluitingen.) neerzet ben je in één keer klaar voor je PC en je Mac.

Je kunt ook een router én een airport express halen, maar dan ben je duurder uit. Dan kun je echter wel gebruik maken van o.a. airtunes.

Bijdrager
    btech

ik ben net verhuisd en heb ervoor gekozen om voor mijn ibookje een draadlossnetwerkje op te zetten. Daarvoor heb ik de linksys modem gebruikt. Die ziet er natuurlijk niet zo mooi uit maar doet wel even goed zijn werk…

Bijdrager
    Oppie
    ”Nietzman”

Die USBmodem moet je gewoon het raam uitdonderen, dat is rommel.

En wel van minimaal drie hoog, zodat je zeker weet dat ie ook helemaal kapot is; stel je voor dat iemand dat onding vind en toch weer in gebruik neemt!:evil:

Geblokkeerd
    Anoniem

Dan ga ik een draadloze router kopen! Welke raad je me aan?

Bijdrager
    Oppie

Koop dan een draadloze router/modem, heb je alles in een kastje (minder stroom, minder kabels, minder configureren). Bij mijn weten zijn alle merken O.K.

Bijdrager
    Rini

ik heb zelf een apple extreme basistation in gebruik gehad. Prima ding. Alleen met een update in de software moet het ding restart worden. RUKKIE DUKKIE.

Nu hek een linksys draadloze. Doet naar mijn idee veel beter zijn best. Heb ook naar mijn gevoel veel sneller dingen gecopieerd van 1ne naar het andere station / server.

Ik raad aan : De linksys (heb zelf de wrt54g).

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.