4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    jeffp

Draadloos internet: wel verbonden, geen internet

Gisteren sloegen de problemen plots toe. Een windows laptopje maakte geen draadloze verbinding meer met de router, terwijl mijn Macbook nog gewoon toegang had. Na enig gepiel en ‘gereset’ kreeg ik de windows laptop weer aan de praat, waarna mijn eigen macbook niet meer op het netwerk kwam.

Na veel gedoe (wep uitzetten en opnieuw instellen) kwam ook ik weer op het netwerk. Welnu, telkens als ik verbinding maakt (automatisch pakt ie hem nog steeds niet), ben ik volledig verbonden met de router maar heb ik geen enkele verbinding met het internet. Via safari open ik dan maar het hulpprogramma diagnostische info (of iets dergelijks) en dan is het een kwestie van seconden om het internet op te komen.

Tamelijk irritant probleem dus, waarbij ik het gevoel heb dat mijn macbook bepaalde instellingen niet weet te onthouden. Iemand enig idee hoe dit zat?

Kon zo snel geen oplossing vinden via de search.

Bijdrager
    mulderd

Kunnen verschillende dingen zijn. In eerste instantie denk ik aan WEP. Probeer eens de simpelste variant van WEP in te stellen op je Windhoos laptop en op je Macbook.
    Daarnaast kan het DHCP zijn (uitgifte IP adressen). Als je dat door je router laat uitgeven kan je wellicht proberen dit even uit te zetten door vaste ip adressen te gebruiken op beide machines. Zet dan wel je default gateway op het router adres.
    Het kan ook DNS zijn. Laat de router geen interne DNS regelen, maar handel DNS af via je provider.
    Controleer ook of je ‘bij’ bent met firmware van je router en of er mogelijke problemen zijn bij andere gebruikers in het geval ze dezelfde versie firmware gebruiken.

In het ergste geval zou ik de router terugzetten naar fabrieksinstellingen en de standaard installatie doen.

Succes, Dennis

Bijdrager
    jeffp

Thanks!

Volgens mij ligt het ook aan WEP, ik heb verder namelijk niets veranderd. Wel was het zo dat ik zonder wep prima verbinding kon maken, zonder dat er wat aan de hand was. Daarom begrijp ik het niet helemaal, voorheen ging het namelijk perfect.

Maar om mijn router nu onbeveiligd open te laten staan…wep staat nu op simpelst mogelijke instelling. Bovendien heb ik op de sitecom (WL-018) maar weinig mogelijkheden.

Bijdrager
    jeffp

Blijf het probleem houden, met wep bovenstaand probleem. Zonder geen enkel probleem.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.