5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    dsdude

Draadloos internet voor thuis

Hoi

Ik ga morgen men mac mini kopen en men broer een imac. Problem: niet genoeg internet aansluitingen bij de modem. Al 3 PC thuis en een ibook. Poorten zitten dus vol.

We hebben dus besloten om draadloos internet aan te schaffen. We zijn nu op zoek naar de geschikte router voor onze situatie.

3 Pc
    3 Mac’s
    2 Ds (nintendo)

Al deze toestellen hebben verbinding tot het internet nodig.

Wat moet de modem kunnen

Er moet een pinter op aan geloten kunnen worden en een extere geheugen module (externe hardeschijf) En natuurlijk al onze computers internet kunnen aanbieden.

Welke raden jullie aan?

Bijdrager
    CaDoc

Je kan in principe elke draadloze internetrouter kopen. Minder schijnen de Linksys te zijn (alhoewel die over het algemeen goed zijn en ik er zelf ook eentje prima heb draaien), D-Link schijnt goed te werken. Je kan ook een Apple Airport Extreme base-station kopen, dan kan je er ook een USB-printer aan koppelen die dan zonder (veel?) problemen schijnt te werken, dit in tegenstelling tot andere non-Apple producten.

Om één tip te geven: koop gewoon zo’n Apple basis-station, als beginnende Apple-gebruiker heb je toch al een beetje gewenning nodig en het is fijn als Internet het tenminste goed doet. Ook de PC’s moeten er goed op kunnen werken.

Succes!

Bijdrager
    dsdude

Nog eenvraag, ik zie net dat het gaat over een moden van bijna 250 euro

Is het dat geld wel waart?

En kan ik een usb hub aan de usb poort hangen. (iemand?)

Hoever gaat die straling ongeveer?

Bijdrager
    dsdude

Nog eenvraag, ik zie net dat het gaat over een moden van bijna 250 euro

Is het dat geld wel waart?

En kan ik een usb hub aan de usb poort hangen. (iemand?)

Hoever gaat die straling ongeveer?

Bijdrager
    dsdude

heb een airport express dingens gekocht met airtunes, leuk dingentje werkt perfect;)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.