5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Felia

Draadloos internet valt weg bij syncen AppleTV vanuit iTunes

Hallo!

Ben nieuw lid maar heb al een paar jaar erg veel gehad aan dit forum als ik ergens niet uit kwam, dus ben hier al super blij mee! En ik weet dus ook hoe de zoekfunctie en Google werken;) Hopelijk kan ik hier ook eens iets voor iemand betekenen.

Nu kom ik er echter echt niet meer uit na een halve dag zoeken en proberen, telkens als ik mijn Apple TV wireless wil syncen vanuit iTunes valt mijn verbinding weg. Synchroniseren lukt nu dus helemaal niet meer:(

Ik heb alles al diverse malen herstart, alle software is altijd netjes bijgewerkt, ik zit niet op dezelfde kanalen als mijn buren (ik zit nu op 1) en tot voor kort liep alles gewoon als een tierelier. Ik heb ’t ook al geprobeerd om niet met mijn browser online te zijn als ik wil syncen, maar dit maakt ook niets meer uit. Router is gecheckt en doet ’t goed.

Router, iMac en AppleTV staan allemaal in dezelfde ruimte. Verdere relevante gegevens:

– iMac G5 met 2 GHz en 1 GB RAM met ingebouwde Airport Extreme (m’n Mac is van juni 2005)
    – OSX 10.4.11
    – AppleTV 160 GB met software versie 2.2
    – kabelinternet via Ziggo

Ik hoop dat iemand me kan helpen, alvast hartelijk bedankt!!

Bijdrager
    Falcon

Klinkt alsof alles in orde is wellicht je AppleTV rebooten??

Bijdrager
    Joffry

Probeer het eerst eens met een kabel en kijk hier eens klik

Bijdrager
    Felia

Bedankt voor de tips allebei, ik ga ’t uitproberen en laat weten of het helpt!!

Bijdrager
    Felia

Via de ethernetkabel lukt het prima, bedankt nog Joffry!

Falcon, ik heb m’n AppleTV ook nogmaals gereboot maar helpt helaas niet. Begin toch, mede op basis van veel klachten die je online tegenkomt, te vermoeden dat ’t ergens in iTunes 8.0.1 niet lekker zit in combinatie met Airport Extreme, dus ik hoop er maar het beste van bij de eerstvolgende update… want ’t moet wireless toch gewoon kunnen.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.