18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    kontheur

Draadloos internet probleem!

Hallo! Mijn 2 overbuurvrouwen (jippie) hebben net als ik draadloos internet. Ik zit via Airport Express op internet en kan me nauwelijks voorstellen dat mijn overbuurvrouwen ook via AE verbinding hebben. Nu kwam mijn buurvrouw met het volgende probleem: Als we met z’n drieën verbinding proberen te maken lukt dat bij mij en één overbuurvrouw. Bij een lukt het dus niet. Moet zij hun beveiliging van hun draadloze router veranderen? Ik heb eigenlijk geen idee, WIE HELPT!?!

Groeten Frank

Moderator
    Strifer
    ”kontheur”

Hallo! Mijn 2 overbuurvrouwen (jippie) hebben net als ik draadloos internet. Ik zit via Airport Express op internet en kan me nauwelijks voorstellen dat mijn overbuurvrouwen ook via AE verbinding hebben. Nu kwam mijn buurvrouw met het volgende probleem: Als we met z’n drieën verbinding proberen te maken lukt dat bij mij en één overbuurvrouw. Bij een lukt het dus niet. Moet zij hun beveiliging van hun draadloze router veranderen? Ik heb eigenlijk geen idee, WIE HELPT!?!

Groeten Frank

delen jullie soms het internet? hebben jullie dezelfde provider? in iede rgeval zou je bij een netwerk scan meerdere netwerken moeten zien als er twee netwerken zijn. het lijkt mij niet logisch dat een overbuurvrouw niet zou kunnen internetten omdat jij met je ae zit te internetten.

het zou alleen kunnen als er bijvoorbeeld maar maximaal 2 ip-adressen worden uitgegeven ofzo en jullie alledrie op dezelfde verbinding zitten. tenminste.. dat is nu het enige dat ik kan bedenken.

ik zou allereerst eens in je dhcp client list kijken. wie staan daar in de lijst? als het goed is, jij alleen. er moet worden gezorgd dat jullie allemaal op je eigen draadloze netwerk inloggen en niet op diegene met het sterkste signaal (je weet nooit hoe die signalen doen he ;))..

Bijdrager
    kontheur

delen jullie soms het internet? hebben jullie dezelfde provider? in iede rgeval zou je bij een netwerk scan meerdere netwerken moeten zien als er twee netwerken zijn. het lijkt mij niet logisch dat een overbuurvrouw niet zou kunnen internetten omdat jij met je ae zit te internetten.

het zou alleen kunnen als er bijvoorbeeld maar maximaal 2 ip-adressen worden uitgegeven ofzo en jullie alledrie op dezelfde verbinding zitten. tenminste.. dat is nu het enige dat ik kan bedenken.

ik zou allereerst eens in je dhcp client list kijken. wie staan daar in de lijst? als het goed is, jij alleen. er moet worden gezorgd dat jullie allemaal op je eigen draadloze netwerk inloggen en niet op diegene met het sterkste signaal (je weet nooit hoe die signalen doen he ;))

Nee wij delen het internet niet. Of we dezelfde provider hebben weet ik niet (ik heb in iedergeval Kabel internet van @Home)

Die netwerkscan hoe voer ik die eigenlijk uit?

Hoe kijk ik in mijn dhcp client list?

Alvast bedankt voor de supersnelle reactie!

Moderator
    Strifer
    ”kontheur”

ik zou allereerst eens in je dhcp client list kijken. wie staan daar in de lijst? als het goed is, jij alleen. er moet worden gezorgd dat jullie allemaal op je eigen draadloze netwerk inloggen en niet op diegene met het sterkste signaal (je weet nooit hoe die signalen doen he ;))

Nee wij delen het internet niet. Of we dezelfde provider hebben weet ik niet (ik heb in iedergeval Kabel internet van @Home)

Die netwerkscan hoe voer ik die eigenlijk uit?

Hoe kijk ik in mijn dhcp client list?

Alvast bedankt voor de supersnelle reactie!

ik heb zelf geen airport en mijn normale computer staat bedraad op de router aangesloten. maar mijn andere computer heeft een utility erbij om netwerken te zoeken (draadloze netwerk-stick is van belkin). dus ik weet niet precies hoe je die scan kan uitvoeren. maar wellicht kan dat gewoon in je netwerk instellingen van je voorkeuren van het systeem?

je dhcp client list (hier zie je wie zich allemaal heeft aangemeld op jouw netwerk) vind je in je ea, denk ik. ik benader mijn router door middel van een ip adres (in je browser intikken), 192.168.x.x (ik weet niet uit mijn hoofd wat de x-en zijn :)) en wellicht werkt de airport express ook zo. een beetje jammer dat ik nog nooit met een airport express heb gewerkt. of kun je ergens je ea instellingen benaderen???

ik bedenk me nu overigens dat het niet uitmaakt welke provider je hebt, want als een netwerk openstaat kan elke gek zich daarop aanmelden.

Bijdrager
    G3Lay-Z

wacht als ik het goed begrijp heeft jou overbuurvrouw de internet verbinding of wat? en jij wil er op? ofzo?

maar jij moet jou AE op passive zetten dan kan hij deel uitmaken van hun draadloos netwerk.. zij hebben waarschijnlijk een router met DHCP server en dus moet jou AE op hun netwerk aanmelden!

Bijdrager
    kontheur
    ”G3Lay-Z”

wacht als ik het goed begrijp heeft jou overbuurvrouw de internet verbinding of wat? en jij wil er op? ofzo?

maar jij moet jou AE op passive zetten dan kan hij deel uitmaken van hun draadloos netwerk.. zij hebben waarschijnlijk een router met DHCP server en dus moet jou AE op hun netwerk aanmelden!

Nee wij hebben met z’n drieën elk een aparte aansluiting…

Bijdrager
    kontheur

je dhcp client list (hier zie je wie zich allemaal heeft aangemeld op jouw netwerk) vind je in je ea, denk ik. ik benader mijn router door middel van een ip adres (in je browser intikken),

Wat bedoel je met ea?

Bijdrager
    Skip

Heb je toevallig @home? Daar heb ik sinds vorige week problemen mee. Ze hebben het netwerk veranderd ivm de aanleg van telefonie via de kabel. Gevolg daarvan is dat routers en Airport niet meer werken. Ze geven aan dit ook niet te ondersteunen terwijl ze wel routers verkopen.
    Op dit moment moet ik een keuze maken, of draadloos internet via de Airport Express of Airtunes. Allebei gaat niet.
    Op termijn zou dit weer goedkomen maar ze geven verder niets aan. als je bij de instellingen van je AE via DHCP ingeeft krijgt de airport verbinding bij je systeemvoorkeuren een intern IP adres wat begint met 169. door je computernaam bij delen in systeemvoorkeuren hetzelfde te maken als het ID DHCP client en 10.1.1 adressering in het airport hulpprogramma uit te schakelen heb ik weer draadloos internet. Gevolg is wel dat de AE niet meer te vinden is via je airport hulpprogramma, het lampje oranje blijft knipperen ipv constant groen te branden op je AE en Airtunes niet meer werkt… volgens mijn Apple dealer worden ze blauw gebeld door mesnen met hetzelfde probleem

Bijdrager
    G3Lay-Z

Lijkt me sterk dat het aan @Home ligt, zij gaven al jaren aan het niet te ondersteunen om routers te gebruiken maar toch is het mogelijk. Hun netwerk systeem kan ook geen invloed hebben op jou thuis netwerk. Zij zien niet wat er bij jou achter de router ligt voor hun is het gewoon 1 computer. Maar je kunt inderdaad niet 2 Accespoint koppelen. Een van jullie moet als Accespoint dienen en de ander moet zich daar dan op aanmelden. Anders heb je namelijk 2 bronnen die IP adressen proberen toe te kennen.

Succes ermee ! :apple:

Overigens, leuke nick hoop dat je niet limburgs bent want das dan echt heel fout :P

Bijdrager
    Skip

Bij mij en andere Apple abonnee’s in de regio met een Airport of Airport Express ligt het probleem zeer zeker bij @Home. Ze hebben het zelf erkent, de Apple dealer wordt overladen met telefoontjes en @Home wil/kan niet zorgen voor een oplossing.
    Voordat ze vorige week begonnen met het aanpassen van hun netwerk werkte mijn iMac en Airtunes perfect via de AE.

Ik? Twents bloed… :evil:

Bijdrager
    G3Lay-Z

neej bedoelde die gast die de draad poste.. :wink:

Bijdrager
    kontheur

poeh hé, het word me ff ingewikkeld. Ik kan wel gewoon internetten en airtunes gebruiken. Hoe controleer ik gemakkelijk of ik gewoon verbinding maak via mijn eigen AE en niet via die van mijn buren..?? Als ik namelijk weet dat ik gewoon verbinding maak via mijn eigen aansluiting dan ligt het probleem niet bij mij..

Bijdrager
    Skip

rechtsboven het icoontje van Airport aanklikken en op ‘open internetverbinding’ klikken. Dan kan je zien via welk netwerk je bent verbonden

Ik ga toch maar een nieuw draadje openen met dit probleem want ik zal zeker niet de enige zijn

Bijdrager
    kontheur
    ”Skip”

rechtsboven het icoontje van Airport aanklikken en op ‘open internetverbinding’ klikken. Dan kan je zien via welk netwerk je bent verbonden

Ik ga toch maar een nieuw draadje openen met dit probleem want ik zal zeker niet de enige zijn

Misschien wel een goed idee, althans.. Ik zie nu net dat ik gewoon ben aangesloten via mijn eigen verbinding… Maar zou het ondanks dat ik een wachtwoord heb ingesteld mogelijk zijn dat andere mensen via mijn draadloos netwerk op internet komen??

Bijdrager
    kontheur

Overigens, leuke nick hoop dat je niet limburgs bent want das dan echt heel fout

AHUMMM….:lol: Vrees het ergste!:P

Bijdrager
    Skip
    ”kontheur”

Misschien wel een goed idee, althans.. Ik zie nu net dat ik gewoon ben aangesloten via mijn eigen verbinding… Maar zou het ondanks dat ik een wachtwoord heb ingesteld mogelijk zijn dat andere mensen via mijn draadloos netwerk op internet komen??

Weet niet hoe je je beveiliging hebt ingesteld? Op persoonlijk of 128bits? Je kan het ook wel zien aan het ontvangst wat je AE heeft.. Als die de info deelt is tie volgens mij wat zwakker qua ontvangst.. of was dat alleen bij de ontvanger.. hmm.. weet het ff niet en kan het ook niet controleren

Moderator
    Strifer
    ”kontheur”
    ”Skip”

ik zie niet in hoe jij dan de buurvrouw kan storen met je eigen netwerk. misschien hebben jullie beiden en gelijk netwerk kanaal ofzo (wireless channel)

met ea bedoelde ik ae.. airport express;)

Bijdrager
    G3Lay-Z

Houdt er rekening mee dat je op mac adressen gaat filteren is wel zo handig :wink:

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.