7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    ibot

Draadloos internet perfect geïnstalleerd, maar geen internet

Ik heb mij een draadloze modem aangeschaft waarmee ik een draadloos netwerk heb opgestart.
    Normaal gezien zou ik dus moeten kunnen internetten op mijn mac boven.

Blijkt echter dat het signaal van het internet niet tot mijn mac geraakt.
    Ik heb gisteren mijn mac dichter bij de modem geplaatst en zo kon ik probleemloos op het net.

Kent er iemand een oplossing om het signaal te versterken?
    Ik zou daar immers enorm gelukkig mee zijn.

groetjes van een wanhopige ibot

Bijdrager
    Neproadie

Ja…een repeater er tussenzetten.
    Je zal het signaal toch door moeten geven/versterken als hij het blijkbaar niet haalt.

Bijdrager
    ibot

Euh… wat is een repeater?

Bijdrager
    Neproadie

“Wireless repeater. Een wireless repeater kan het signaal van een wireless netwerk versterken door zelf ‘klant’ te zijn van een ander access-point en vervolgens lokale klanten weer te bedienen. De standaard hiervoor is WDS: Wireless Distribution System. Een aantal merken access-points ondersteunen WDS, kijk in de technische specificaties. Het voordeel ten opzichte van meerdere access-points verbonden door een netwerkkabel is dat het access-point wat repeater is zelf alleen maar een stopcontact nodig heeft. Het vinden van een goede locatie waar de repeater wel het originele access-point kan ‘zien’ maar zelf een betere dekking geeft is wel lastiger. “

Bijdrager
    ibot

Kan ik de airport express als repeater gebruiken?
    En hoe moet ik dit installeren?

Bijdrager
    Neproadie

Dat is hier geloof ik wel z’n beetje behandeld:

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=37179

Bijdrager
    trabant

Hulde! ze bestaan nog, veertienjarigen die foutloos Nederlands schrijven.

Wat je echter niet vermeldt, is of het draadloze verkeer in een oud- of nieuwbouwpand plaatsvindt. Nieuwbouw wil nog wel eens uit gewapend beton bestaan en dan heb je een kooi van Faraday. En zelf zit ik in een woning uit 1960 waar de binnenwanden zoveel koolstof bevatten dat draadloos er eigenlijk ook geen optie is.
    En welke draadloze modem je hebt aangeschaft. Het ene apparaat heeft immers een sterker signaal dan het andere (al zijn er voor communicatie twee partijen nodig). Met een repeater is het probleem zeker op te lossen, maar eigenlijk bestrijd je een symptoom in plaats van de oorzaak.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.