13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Little_Meanie

Draadloos internet op Powerbook en PC

Ik ben van plan om een Powerbook aan te schaffen. Daarmee wil ik voornamelijk draadloos internetten. Wat heb ik daar nou allemaal voor nodig? :oops: :?
    Momenteel heb ik een PC met een USB Alcatel Speedtouch ADSL modem.

Hoe zit het nou met dat Wifi en router spul? En wat kan ik met zo’n Airport Express/Extreme doen? Zorgt die enkel voor de draadloze verbinding of kan ik die ook gebruiken als modem?
    Graag wat meer uitleg…
    :innocent:

Bijdrager
    fatbastard

het enige wat je nodig hebt is een buurman met een niet beveiligde wireless verbinding;)

ik heb zo een linksys wrt nogwattes gekocht en die tussen de oude router en een pc (niet van mij hoor..) gezet… ik kon toen vrolijk internjetten

airport express zit in je pbook gebouwd en het enige wat je moet doen is het aan zetten de verbinding selecteren…

Bijdrager
    Van Cot

ik raad je om te beginnen al aan een ethernet-modem te kopen, dat gaat het geheel al direct vele gemakkelijker maken.

Bijdrager
    Little_Meanie
    ”Van

ik raad je om te beginnen al aan een ethernet-modem te kopen, dat gaat het geheel al direct vele gemakkelijker maken.

JA die USB modem heeft zijn beste tijd gehad. Maar heeft die Airport Express geen modem ingebouwd? Dat heb ik mij althans laten vertellen.

Bijdrager
    Van Cot
    ”Little_Meanie”
    ”Van

JA die USB modem heeft zijn beste tijd gehad. Maar heeft die Airport Express geen modem ingebouwd? Dat heb ik mij althans laten vertellen.

was dat geen modem voor de telefoonlijn? Maar goed das niet zo belangrijk, een adsl modem zal er wel niet inzitten want dan zouden er 500 verschillende modems moeten inzitten.

Dus wat ik denk, koop een ethernetmodem en sluit deze aan op het airport basisstation, in je PC steek je een volgens de website van apple geschikte wifi kaart, en in je mac een airport kaart en dan de handleiding van de airport lezen en dat moet in orde komen.

Nu heb je internet op je PC en je powerbook en ik denk dat ze in netwerk staan maar dat weet ik niet zeker.

Bijdrager
    Little_Meanie
    ”Van

was dat geen modem voor de telefoonlijn? Maar goed das niet zo belangrijk, een adsl modem zal er wel niet inzitten want dan zouden er 500 verschillende modems moeten inzitten.

Dus wat ik denk, koop een ethernetmodem en sluit deze aan op het airport basisstation, in je PC steek je een volgens de website van apple geschikte wifi kaart, en in je mac een airport kaart en dan de handleiding van de airport lezen en dat moet in orde komen.

Nu heb je internet op je PC en je powerbook en ik denk dat ze in netwerk staan maar dat weet ik niet zeker.

Het ene deel van die modem is in een USB poort aangesloten, het andere deel op telefoonstekker met een ADSL splitter ertussen. Ik heb een ethernetaansluiting op mijn computer zitten maar ik neem aan dat dit enkel voor netwerk is en dat ik dat niet kan gebruiken als modem? In Powerbook zit er standaard een Airport kaart.

Als ik gewoon het Airport station op mijn PC aansluit en ook daar laat blijven staan, moet ik dan ook een wifi kaart hebben voor daarin of kan ik die gewoon aansluiten dmv een kabel?

Bijdrager
    ansjoviske

om draadloos te surfen heb je nodig: een internetverbinding, een wifi router en een pc met een wifi ethernetvoorziening. die usb modem kan je dus al vergeten, er zijn routers die hiermee werken, maar die zijn even zeldzaam als wilde papegaaien in belgië.
    ofwel doe je wat van cot al zei, en hang je een ethernet modem aan een airport acces point, ofwel koop je gewoon een wifi adsl modem-router van een willekeurig merk (prijs: pakweg 120 euro?). je pc sluit je dan bekabeld aan via ethernet (de netwerkkaart in je pc) en met je apple’tje surf je er draadloos op los. werkt prima voor mij met een Linux-pc bekabeld aangesloten en een iBook 12″ op de wireless. wel even beveiligen met WEP en zien dat de buren niet meeprofiteren:wink:

Bijdrager
    Dbakker
    ”Little_Meanie”

Ik ben van plan om een Powerbook aan te schaffen. Daarmee wil ik voornamelijk draadloos internetten. Wat heb ik daar nou allemaal voor nodig? :oops: :?
    Momenteel heb ik een PC met een USB Alcatel Speedtouch ADSL modem.

Hoe zit het nou met dat Wifi en router spul? En wat kan ik met zo’n Airport Express/Extreme doen? Zorgt die enkel voor de draadloze verbinding of kan ik die ook gebruiken als modem?
    Graag wat meer uitleg…
    :innocent:

Misschien helpt hetvolgende je:

1. De Airport Express/Extreme zorgt alleen voor een draadloze verbinding.
    2. De USB Alcatel Speedtouch ADSL modem is NIET aan te sluiten op de Airport Express/Extreme domweg omdat de Airport Express/Extreme geen USB ADSL modems ondersteunt.

Kortom, wil je draadloos internetten met je nieuwe Powerbook heb je hetvolgende nodig:
    1. Een ethernet ADSL modem
    2. Een Airport Express/Extreme router of compatible
    3. Een Powerbook met een Airport kaartje (wanneer deze nog niet standaard is gemonteerd)

Instellen van het geheel is kinderlijk eenvoudig. :innocent:

Succes,
    Douwe-Jan

p.s.
    Je kunt ook je pc van de draadloze verbinding gebruik laten maken. Daarvoor plaats je gewoon een WiFi kaartje in je PC. Dat is voldoende, met XP wordt de Airport Express/Extreme automatisch gevonden. Alle draadjes extra maken het voor jezelf onnodig ingewikkeld.

Bijdrager
    Little_Meanie

Bedankt Dbakker voor je duidelijke post :)
    Nog één klein vraagje, wat is het verschil tussen die witte “ufo” en de stekkertjes die je in het stopcontact kan steken?

Bijdrager
    jeroenimo
    ”Little_Meanie”

Bedankt Dbakker voor je duidelijke post :)
    Nog één klein vraagje, wat is het verschil tussen die witte “ufo” en de stekkertjes die je in het stopcontact kan steken?

De ufo is een airport extreme base station dat is de “professionele” uitvoering (tot max 50 clienten ofzo) en de “stekker” is een airport express en die kan niet alleen als draadlozerouter fungeren maar ook muziek naar je stereo sturen .

In jou geval zou ik vanwege het prijsverschil voor de airport express gaan. De airport extreme base station is niet nodig voor jou en is ook nog eens veel duurder.

succes met je aankoop en vraag bij je ISP(interne service provider) even na welke ethernetmodems ze ondersteunen en koop er dan zo een zodat je support van ze krijgt en zeker weet dat je modem gaat werken .

dat usb modem zou ik zo snel mogelijk VER uit het raam flikkeren zodra je je nieuwe setup hebt …..

Bijdrager
    MrPapple
    ”Little_Meanie”

ADSL

Bah adsl :D, schaf je Telenet aan, gewoon de kabel tss de router en de airport hangen en het ding werkt perfect. Ik spreek uit ervaring, heb het hier namelijk ook :D

greetz,
    Niels

Bijdrager
    EasyB
    ”MrSharky”
    ”Little_Meanie”

ADSL

Bah adsl :D, schaf je Telenet aan, gewoon de kabel tss de router en de airport hangen en het ding werkt perfect. Ik spreek uit ervaring, heb het hier namelijk ook :D

greetz,
    Niels

Dit werkt met ADSL ook zo eenvoudig hoor . Ik heb die Siemens router/modem. Werkt perfect.

Bijdrager
    MrPapple

Ben overtijd een netwerkje gaan installeren bij iemand di adsl heeft, hij was alleen zen instellingen kwijt zodat ik zen nieuwe modem niet kon installeren :D

Had ie telenet gehad, zat ie nu niet met het probleem dat ie “instellingen” nodig had!

greetz,
    Niels

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.