15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    ehgz

draadloos internet op G5

hallo mensen,

Ik heb een vraag:

Ik woon anti kraak in Amsterdam ZO… wat heeft dat met MACOSX te maken zal je denken…

Ik wil graag op het internet met mijn G5 Single processor uit 2004 (ja… ik heb een goede inboedelverzekering!) maar er is bij mij thuis geen enkele verbinding tot het internet. Nu ben ik geen groots kenner op dit gebied en heb wel termen als UMTS gehoord etc etc…

Weet iemand mij een goede tip te geven om toch op het internet te komen???

thanks alvast voor de reacties!

vr gr,

e. HGZ

Bijdrager
    brinkey

Zitten er veel woningen in de buurt? Je zou kunnen onderzoeken of er vanuit je pand een draadloos netwerk te bereiken is. UMTS is duur.

Bijdrager
    Deskman

Het hangt er vanaf hoelang je daar blijft antikraken. Als je zelf ADSL wilt hebben of kabel dan kun je natuurlijk dat gewoon op dat adres laten aansluiten en vanaf de meterkast draadloos naar je G5. Dat voorkomt in ieder geval het trekken van kabels.

Aan de andere kant kun je ook proberen of er inderdaad een draadloos netwerkje ergens ‘open’ ligt, maar dat is hetzelfde als een huis kraken…

Ten slotte: gezien de ADSL-dichtheid in NL is het vrijwel uitgesloten dat er binnen een straal van 100 meter geen enkele ADSL aansluiting is. Spreek een vriendelijk ogende buurman/vrouw aan en probeer het op een akkoordje te gooien. Als ze ADSL hebben hebben ze alleen een draadloze router nodig en jij een airport-kaart. En misschien hebben ze dat allemaal al en hoeft er alleen even toegang geregeld te worden…

Bijdrager
    ehgz

dank beiden!

ik zal het zeker checken! er zitten bedrijfjes om me heen… eens kijken of ik vriendelijk bejegend zal worden! Anti kraak is onzeker wonen (kwa tijdsduur), vandaar dat ik geen adsl zelf aanvraag…

kan iemand me meer vertellen over dat UMTS? als ik blijf verhuizen is het misschien wel een optie!

Bijdrager
    Nikita

UMTS is een soort van supersnel internet via je mobieltje… Momenteel wordt het alleen aangeboden door Vodafone en in beperkte maten door T-Mobile en KPN (dacht ik). Bovendien is het onwijs duur (een kwartiertje NOS Journaal zonder abonnement bekijken kost 150 euro, met abonnement van 80 euro p/m iets van 25 euro).
    Overigens betaal je bij mijn weten voor de binnengehaalde data, dus als je alleen simpel emailt zal het wel loslopen, ga je er echter veel bij internetten en downloaden, zullen de euro’s je zak uitvliegen :wink:

Bijdrager
    xkrprtl

Ik weet natuurlijk niet waar in A’dam je woont, maar misschien is het Amsterdam Network Collective iets voor je. Geen eigen aansluiting nodig, alleen een airportkaart.

Bijdrager
    Deskman

Voor UMTS is destijds 27miljard betaald. Dat zullen ze wel terug willen verdienen. Dus UMTS is voorlopig schreeuwend duur. 75 euro per maand voor de aansluiting.

http://www.kpn.com/kpn/show/id=405887/sc=c08598

Bijdrager
    PietjePuk

Heu, wat is Anti kraak als ik vragen mag?
    Ik kan mij moeilijk iets voorstellen bij die term.

Bijdrager
    maarten20
    ”pietjepuk6546″

Heu, wat is Anti kraak als ik vragen mag?
    Ik kan mij moeilijk iets voorstellen bij die term.

je bewoont dan een pand om te voorkomen dat het pand gekraakt word

Bijdrager
    reactor

Hier een artikel mbt UMTS, mocht het je ontgaan zijn……

http://macosx.nl/?p=showarticle&art_id=1863

Bijdrager
    MacAanZee

Ik heb mijn eigen Apple netwerkje met Airport Express – dat had ik tegelijk besteld met mijn iMac G5.
    En tegelijk heb ik zelf een ADSL aansluiting genomen. (Heb je geen telefoonaansluiting? Dan zou je een goedkope ADSL kunnen nemen). Maar wat is de mop: eigenlijk had ik me honderden Euro’s kunnen besparen aan ADSL en Airport express, want er zitten vrijwel continu twee draadloze netwerken van mensen in de buurt, die niet beveiligd zijn en waar ik zonder enig probleem op kan inloggen en internetten. Ik dacht niet dat zoiets verboden is toch? Dan moet je ’t maar beveiligen.
    en dan woon ik nog een een klein dorpje, dus kan je nagaan in een stad. Dan moet je overal netwerken hebben waar je op kunt inloggen. Ik zou dus zeggen: airportkaart erin zetten en proberen maar!

Bijdrager
    Deskman

@MacAanZee: Een huis bewonen om het tegen krakers te beschermen en dan zelf proletarisch gaan internetten lijkt me niet verantwoord:P

Bijdrager
    MacAanZee

Nou, het lijkt me niet verkeerd. Als een netwerk vrij toegankelijk is, dan is het toch voor iedereen.
    Ik heb ook op ’t lijstje staan “Wireless – het openbare netwerk” – wat dat precies is weet ik niet – maar het is dus voor iedereen. Verder hebben allerlei bedrijven, hotels en zelfs MacDonalds restaurants draadloze netwerken voor hun klanten, als service. Het barst dus van de gratis signalen. Sommigen steden doen het ook voor hun hele bevolking – of zijn daarmee bezig.

Bijdrager
    Oppie

Nee Deskman, niet mee eens; antikraak wonen is hoogstens te vergelijken met je draadloze netwerk te beveiligen. Als je die beveiliging er niet opzet, laat je iedereen toe die jou signaal kan ontvangen; ben je daar niet (meer) van gediend, dan zet je er binnen een paar minuten allerlei beveiligingen op en komt niemand er meer in. Heb je echter krakers in je huis, krijg je ze bijna niet meer weg zolang ze ‘goed huisvaderschap’ uitoefenen.

Bijdrager
    Deskman

Er staat ook een:P Zo serieus was het niet bedoeld. De tegenstrijdigheid viel me alleen op.

Wel is het zo dat veel mensen en bedrijven er geen benul van schijnen te hebben dat ze hun draadloze systemen open hebben staan. Hoe het juridisch zit weet ik niet, maar dat het kán betekent niet dat het mág.

Zullen we het hier maar bij laten?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.