13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    Delay

draadloos internet NA de router

Hey allemaal..

Graag wil ik hier in een soort studentenhuis, draadloos internet..
    Omdat we al een router hebben, vroegen wij ons af of er ook een soort oplossing is, waar we een soort “wireless – basisstation” hebben, maar ZONDER een geintregeerde router….

Oftewel, we willen onze oude router gebruiken, maar we willen wel draadloos internet.
    Zoals je merkt, ik heb er niet zoveel verstand van.:)
    Maargoed, weten jullie of er zoiets bestaat?

Het gaat overigens om een netwerk met zowel pc’s als mac’s:)

alvast bedankt voor jullie reactie!!

Bijdrager
    sarasin

##

Bijdrager
    macpro

Geen enkel probleem.
    Ik heb hier een Draytek Vigor router met daarachter een Airport Extreme Basestation.

Waar je op moet letten is het DHCP server gedeelte.
    Normaal gesproken staat bij routers en WiFi basestations de DHCP server aan.
    Dat betekent dat zij IP adressen willen uitdelen aan de Mac’s/PC’s die aan het netwerk hangen.
    Maar als je twee van die apparaten hebt die IP adressen willen uitdelen, dan krijg je problemen.
    Dus bij een van de twee moet je dat uitschakelen.

Overigens maakt het niet uit of in het WiFi basestation wel of niet een router zit.
    Het Airport Extreme Basestation dat ik heb kan ook als router fungeren, maar die functie gebruik ik niet.

Bijdrager
    banaan

Yep, All you need is an ACCESS POINT.. Dus geen wireless router…..
    Bijvoorbeeld: Belkin Wireless Access Point of Trust geval..

Deze plug je simpelweg gewoon op een poort van je router.. kla..

Bijdrager
    banaan

Je hoeft dus geen massive duur Apple Airport geval te halen. :]

Bijdrager
    sarasin

##

Bijdrager
    ttle

nou sorry hoor, maar die airports zijn ook niet “all that”
    heb zelf een AE waar ik constant problemen mee heb. De ene keer doet die het niet, dan weer wel. je word er knetter gek van. Heb bij verschillende familieleden Linksys basestations geinstalleerd. Nog nooit problemen mee gehad en veel goedkoper dan de airport.

Bijdrager
    sarasin

##

Bijdrager
    sky61084
    ”ttle”

nou sorry hoor, maar die airports zijn ook niet “all that”
    heb zelf een AE waar ik constant problemen mee heb. De ene keer doet die het niet, dan weer wel. je word er knetter gek van. Heb bij verschillende familieleden Linksys basestations geinstalleerd. Nog nooit problemen mee gehad en veel goedkoper dan de airport.

Ik heb het duurste model van de Aiport Extreme in huis ophangen en heb er nog geen dag spijt van gehad. Is misschien ook kwestie van geluk te hebben he!

Bijdrager
    Delay

Hey allemaal… bedankt voor jullie reactie en handige tips..
    Ik ga gauw op zoek naar een goedkope acces point:)

Bijdrager
    Delay

goed… Een accespoint hoeft niet zo duur te zijn.. Dat komt goed uit!
    Hmm, nou wil ik alleen graag een “wireless netwerk adapter” in de grootte van zo’n USB stick..

Zoiets

Niet zoiets

Op beide sites vond ik geen drivers of een opmerking over compatibility met OS X…
    Hebben jullie hier ervaring mee?
    En kan ik als ik een Belkin Acces Point koop, ook een Linksys usb-adapter gebruiken???

Alvast bedankt![/url]

Bijdrager
    macpro

In principe kun je rustig verschillende merken doorelkaar gebruiken.

Maar als je de minste problemen wilt met je Mac, koop dan gewoon een airport kaartje.

Bijdrager
    Tomaat

Die Linksys USB stick is opzich wel aardig..maar werkt die ook onder OSX? Ik betwijfel het..

Ik zou persoonlijk gewoon een Airport kaart van Apple erin stoppen..zei het een 11mbit of een 54mbit versie.
    Heb je tenminste ook geen lelijke uistekende dingen aan je notebook hangen..die breken toch alleen maar af als je d’r een keer tegen aan stoot.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.