14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    dennis

Draadloos internet ‘802.11n’ verbeteren.

Hallo allemaal,

Via Airport Extreme heb ik draadloos internet en op zolder staat een nieuwe iMac.
    Beide kunnen ze dus 802.11n aan. Het bereik is alleen niet helemaal wat ik zou willen.
    Via iStumbler (zeer handig programma!) zie ik dat het signaal op ongeveer 40 % komt en ongeveer 20 % ruis heb. Ik zit er aan te denken om daarom een access point te kopen en die op de 2e etage neer te zetten.

Moet ik hier een speciale ‘802.11n’ versie voor halen?
    Zo ja; kunnen jullie me wat aanraden?

Groeten,
    Dennis

Bijdrager
    KingAchille

Ik weet dat de Core 2 Duo’s zonder problemen de n-standaard aankunnen, maar ik las ergens ooit iets over een kleine update dat je dan moest kopen uit de Apple Store voor €1,95

klik.
    Mvg,

Bijdrager
    TRML

Als je internet aansluiting onder de 20Mb zit is het overbodig om 802.11n te gebruiken, maar als je ook nog een server of een 2de computer hebt is het wel handig om die snelle wireless verbinding te hebben, maar alleen voor internet is het overbodig.

Bijdrager
    sypie

Zitter er ook nog mensen in de buurt met WIFI? En op wat voor kanalen zitten die? Probeer een ander kanaal, liefst 4 kanalen van die anderen af. Kan ook een en ander schelen. (tekst volgens iJoost)

Bijdrager
    mhrenes

En mocht dat toch niet helpen dan kun je een tweede airport extreme station kopen en die op de 2e etage neerzetten als tussenstation (WDS mode).

Bijdrager
    KingAchille

Of een Express op de twee etalage, mocht de ‘n’-snelheid niet zo belangrijk zijn…
    Mvg,

Bijdrager
    dennis

De verschillende kanalen heb ik uitgeprobeerd, maar dat maakt niet uit.
    Met ‘Spectrum’ kan ik zien dat ik niet met andere surfers in het kanaal zit.

Een Airport Express is een goede maar dure oplossing.
    Ik zou het alleen als accesspoint gebruiken.

Dan zou ik toch ook gewoon een ander accessoint kunnen kopen?
    Of heb ik voor airport echt een express nodig?

Bijdrager
    KingAchille

Een Express is wel goedkoper dan een Extreme hoor…
    Mvg,

Bijdrager
    dennis

Kan ik een gewone access point kopen om het signaal te verbeteren van mijn airport extreme?
    En welke raden jullie me aan?

Bijdrager
    Wim Coenraad

Zoals eerdere repliers al antwoordden, dat ” gewone access point” moet dan wel als zgn range extender of in wireless distribution mode kunnen werken. Daardoor halveert o.a. de snelheid van het draadloze netwerk. Heb zelf geen ervaring daarmee, maar het ligt voor de hand dat juist bij een pre-standard als 802.11n lang niet alles vlekkeloos samen zal werken as je merken of leveranciers mixt. Een airport express lijkt dan dus de veiligste optie. Anders gewoon eerst lenen of met een terugbreng optie kopen!

Een gewoon kabeltje naar een access point op de 2e verdieping zou natuurlijk ook een optie zijn. Sowieso kan wat experimenteren met de plaats van het access point geen kwaad.:D

Bijdrager
    bassbug

Sjonge, de antwoorden hier zijn niet echt je van het…

Ook ik wil op zolder met mjnMacbook Pro gaan werken. Modem & Airport Extreme zit beneden.
    Ontvangst op zolder is minimaal tot niets door twee betonnenvloeren (tja nieuwbouw dus stevig).

Ook ik zit te denken om een soort ‘wifi versterker’ op de 1e verdieping te zetten, maar wat & welke?

Niemand met soortgelijke problemen in NL?

Bijdrager
    bassbug

Even iStumbler gedownload want ik was toch even benieuwd hoe sterk het Airport-signaal is in huis.

Ik zit nu op zo’n 4 meter van mijn Airport Extreme basis station en iStumbler zegt dat het signaal maar 65% is? Airportmeter op mijn menubalk geeft alles zwart ten teken dat het signaal zeer sterk is.
    Wat is dit voor iets raars? Ik zit zowat ‘boven op de zendmast’!

Even met mijn Macbook naar zolder gelopen. Daar zegt iStumbler zo’n 17% (valt nog mee) maar Airportmeter geeft 1 streepje tot niets aan. Signaal is dan ook verbroken na een paar minuten.

Bijdrager
    Wim Coenraad

Sjonge, de antwoorden hier zijn niet echt je van het…

Dank je vriendelijk. En jij denkt dat mensen zich gaan inspannen om jouw probleem op te lossen?:evil: [/quote]

Bijdrager
    CaDoc

Heb je hem wel op de 5 GHz band gezet (802.11a compatible) – als je hem op B/G compatible zet werkt hij op een andere band en derhalve véél minder goed in mijn ervaring.

Die 2,4 band wordt namelijk door veel meer gestoord (andere Wifi, magnetron, DECT etc) dan de 5 GHz band…

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.