11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Jamez

Draadloos internet

hallo,ik zit nog met een klein probleempje
    ik zit dus bij een vriend ,en die heeft draadloos internet,
    ik heb er altijd met mijn macbook kunnen opgaan,maar sindskort lukt het niet meer,
    ik zie dus via airport het beschikbare draadloos internet staan,ik kan erop,ik zie maximum signaalsterkte,maar het internet werkt niet,
    misschien moet ik ergens iets in de opties veranderen ofzo,
    hopelijk kan er mij nog iemand helpen ,
    bij deze alvast bedankt,
    Jamez

Bijdrager
    SeaTrue

geef eens wat meer info. Herkent hij het wachtwoord niet? wat voor foutmelding geeft hij?

Bijdrager
    Jamez

nee,hij geeft geen foutmelding ofzo,het is zoals je verbinding hebt,maar als ik dan o^p tinternet ga dat ik er niet op geraak,
    ik kan wel zeggen dat als ik in systeemvoorkeuren ga en vervolgend bij netwerk,
    dan zie ik Airport staan en VPN
    en het bolletje naast Airport is oranje,
    en dat moet normaal groen zijn veronderstel ik?

Bijdrager
    SeaTrue

als je naar systeemvoorkeuren gaat, wat staat er bij (toon : airport) en dan tcp/ip?

edit: die vpn hoort daar niet denk ik…

Bijdrager
    macpro

Die VPN mag rustig blijven staan. Als je er niets mee doet kan het geen kwaad.
    Draai je Tiger?
    Probeer dan eens een webpagina te openen.
    Lukt dat niet, dan krijg je een knop om de netwerk diagnose te starten.
    Die kan je dan verder helpen.

Bijdrager
    sypie

Toevallig een DNS ingesteld?

Bijdrager
    Jamez

als ik onder systeemvoorkeuren naar netwerk ga en

vervolgens op configeer klik
    dan heb je 5 opties:
    Airport TCP:IP PPPoE Appletalk Proxy’s

bij Airport staat Airport ID : …………
    Verbind standaard met => voorkeursnetwerken

bij TCP/IP staat
    Configureer IPv4 => via DHCP
    IP adres : 169………
    subnet : 255…..

bij PPPoE staat
    niets aangevinkt:p

bij Appletalk
    niets aagevinkt

bij proxy’s
    niets aangevinkt behalve Gebruik passieve FTP-mods (PASV)

Jamez

Bijdrager
    macpro

IP adres 169… is niet goed.
    Dat betekent dat de Mac geen IP adres krijgt van de DHCP server en daarom zichzelf maar een adres geeft.

Klik eens op de knop Ververs DHCP gegevens of hoe die ook heet op het TCP/IP tabblad.

Bijdrager
    JWB
    ”Jamez”

nee,hij geeft geen foutmelding ofzo,het is zoals je verbinding hebt,maar als ik dan o^p tinternet ga dat ik er niet op geraak,
    ik kan wel zeggen dat als ik in systeemvoorkeuren ga en vervolgend bij netwerk,
    dan zie ik Airport staan en VPN
    en het bolletje naast Airport is oranje,
    en dat moet normaal groen zijn veronderstel ik?

Misschien moet je even Hulpprogramma’s->Airport-hulpprogramma draaien of in het uiterste geval de Airport even resetten.

Ik had overigens laatst hetzelfde probleem. Via het hulpprogramma heb ik toen de Airport zelf IP-adressen laten geven, en toen was het probleem opgelost. (Overigens had ik dit ook al aangeven bij het configuratieprogramma van de Airport Express, maar dat heeft schijnbaar niet gewerkt)

Bijdrager
    Jamez

als ik via hulpprogramma’s ( airport ) ga,dan zie ik zelf geen draadloze verbinding staan
    ik heb ook al draadloos internet geprobeerd bij iemand anders en daar lukt het wel,
    zou het probleem dan misschien liggen bij de modem of zoiets ??
    Jamez

Bijdrager
    greatpetie83

het kan misschien ook aan de identificatie van jouw computer richting het netwerk liggen. Bij de Nederlandse provider @home is het bijvoorbeeld zo dat de computer en de identiteit die je van @home krijgt hetzelfde moeten zijn.

Het kan dus misschien aan de internetprovider liggen dat deze hun configuratie hebben veranderd. Dan moet je dus even op hun website kijken.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.