9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    JetBlack

Draadloos inbellen

Beetje een rare vraag misschien, maar weet iemand of er een draadloze modem bestaat die geschikt is voor het inbellen via de telefoonlijn. Woon namelijk zelf op de eerste verdieping met 1 telefoonaansluiting op de begane grond, kan geen ADSL nemen, maar wel ouderwets inbellen en gezien de afstand is een lijn doortrekken is een beetje lastig.

Hoop dat iemand mij kan helpen! :lol:

Bijdrager
    Esquare

http://www.apple.com/nl/airport/

(“als je een AirPort Extreme-basisstation hebt, kun je ook gebruikmaken van de ingebouwde 56K V.90-inbelmodem”)

Bijdrager
    JetBlack

Dank je voor je snelle reactie! Daar had ik nog niet aan gedacht, is alleen wel een beetje een dure oplossing.:(

Bijdrager
    tijn22

Geen probleem, heb zelf jaren lang gebruikt gemaakt van een AIrport inbelverbinding. Wel duur trouwens. Waarom neem je geen beneden adsl, en zet je die AIrport beneden neer? Misschien kun je de kosten delen.

Bijdrager
    JetBlack

Tja, das dus het probleem. Woon anti-kraak in een voormalig schoolgebouw, er is echter nog steeds een KPN telefoonlijn actief. Heb al geprobeerd ADSL te nemen, maar KPN zegt dat ’t niet kan, omdat die telefoonlijn nog actief is en op naam van iemand anders staat. Ook weet ik niet hoelang is daar kan wonen (heb opzeg termijn van 2 weken) en standaard ADSL contracten zijn 1 jaar.

Had nu Scarlet op het oog, je kan daar voor E 15 per maand 50 uur per maand internetten via inbel verbinding.

Bijdrager
    Esquare

Hoe groot is de afstand (‘hemelsbreed’) naar dat aansluitpunt? Kun je niet eventueel buitenlangs een kabeltje trekken?

Bijdrager
    KarelWillem

Aangezien het anti-kraak is zal er toch niet echt gelet worden op een draadje hier en daar.

Ik zou gewoon een snoer trekken. Even zo veel mogelijk wegfrommelen en je bent voor een paar euro klaar. Ik zie het probleem niet zo.

Bijdrager
    JetBlack

Bedankt voor alle reacties! Ga denk ik inderdaad maar eerst ff proberen een lijn te trekken. Vanmiddag waar even heel veel telefoonsnoer kopen!

Bijdrager
    G3Lay-Z

heb je eraan gedacht om ergens bij kennisen in de buurt een draadloos netwerk aan te leggen.. neem aan dat er meedere mensen zijn daarzo.. mischien wel met internet? :|

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.