3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    robminnaert

draadloos faxen

misschien niet direct Mac-gerelateerd, maar toch tech vraagje.

bestaat er een systeem zoals voor UTP om ethernetsignalen langs het stroomnet te sturen met van die adapters (powerplug), maar dan voor telefoon? Ik heb een WIFI all-in-one, die ergens op een koelkast staat, zonder een telefoonaansluiting in de buurt. Ik zou de fax willen gebruiken, maar wil mijn muren niet gaan openkappen om een telefoondraad tot daar te krijgen, dus zo’n adaptersysteem zoals dat vaak met internetaansluitingen gebruikt wordt lijkt mij een haalbare oplossing. Weet iemand of dat bestaat, en waar ik het kan kopen?

of, alternatief, bestaat er een degelijke, gratis (mits connectiekosten) internet faxsysteem, zonder addertjes, gelimiteerde dure plans of aanmelding adhv 37 stappen? Ik wil gewoon via mijn Mac kunnen faxen sturen en ontvangen, zonder kabeltjes, zonder gedoe

Bijdrager
    Melgior

De enkele keer dat ik een fax wil sturen, doe ik dat altijd via Xoip. Heb je een draadloze telefoon thuis? Dan kun je ook een adapter kopen om je fax draadloos aan te sluiten op je dect basisstation, zoals de Tiptel Easybox. Onder andere verkrijgbaar via eBay.

Bijdrager
    Melgior

Nog een optie, werkt ook zonder dect basisstation:
    http://www.tiptel.nl/item/9460100/tiptel+easySET+50

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.