11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    wisilini

Dr Bott Omni Air Antenne

Ik heb de vorige week een omni air externe antenne van Dr Bott gekocht, maar na het aansluiten
    hiervan merk ik geen verschil van mijn Airport extreme! Zonder de antenne is het bereik op de
    bovenste etage 2 streepjes en met de antenne blijft het bij 2 streepjes.Is dit normaal?:oops: :oops:

Bijdrager
    luben

toevallig gisteren ook gehad. het bereik werd zelfs groter toen de antenne er weer af ging.
    die zit nu weer in de doos!

Bijdrager
    Freerk

Ik heb al een tijdje zo’n antenne. Bij mij werkt het wel iets, maar als ik opnieuw mocht kiezen zou ik een airport express kiezen. Deze is goedkoper en werk volgens mij beter.

Bijdrager
    Aqua1

Express is toch alleen maar voor audio ? Ik dacht dat je een extra antenne of een extra airport station nodig hebt. Dat extra station kun je instellen als een soort brug om je bereik te vergroten.

Bijdrager
    Freerk

Dus kun je je bereik vergroten. Da’s toch ook het doel van zo’n antenne. 8)

Bijdrager
    Aqua1
    ”Freerk”

Dus kun je je bereik vergroten. Da’s toch ook het doel van zo’n antenne. 8)

Precies. Maar met express dus volgens mij alleen voor audio. En het topic gaat niet specifiek daarover.

Bijdrager
    Dorkiban

Volgens mij loopt hier iets langs elkaar heen. Via Airport Express kun je muziek naar je stereo streamen, dus dat is inderdaad audio, maar het is ook gewoon een airport basis stationnetje, dus theoretisch zou je die ook moeten kunnen gebruiken als een brug om het signaal verder te vervoeren. Dus wat Freerk zegt klopt volgens mij wel.
    Vr. groet, Martijn

Bijdrager
    Aqua1

Ahaaaa ! Kijk, daar hebben we wat aan. Dat wist ik niet. Wel handig. En veel goedkopern dan een officieel station. Wat zijn ervan de nadelen ? Alleen als “tweede antenne” en geen extreme ? Of meer nadelen ?

Moderator
    Adriaan Mol

Bij mij werd het bereik met de de Dr Bott alleen maar slechter. Wat bleek nadat ik de dBi had vergeleken is dat die van de Dr Bott veel lager is. Vreemd, want wanneer je een antenne in een Airport doet gaat de ingebouwde uit.

Bijdrager
    Freerk

Het is niet alleen ‘theoretisch’ http://www.apple.com/nl/airportexpress/
    Even naar beneden scrollen. Ik dacht dat de meeste mensen dit wel wisten.

Bijdrager
    Hansvanbeej

Waardeloos dus die Bott… Misschien wat voor de Hond?
    Ik heb zo’n express en het is een superdingetje! Je kunt via WDS het bereik van je airport extreme draadloos vergroten, Muziek streamen naar je stereo, printer delen via usb.
    Beperkingen: 10 gebruikers, 1 wan/lan poort, je kunt geen usb soundsticks oid aan de usb hangen alleen printers

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.