10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    beach

dpi en poster drukken

Ik wil bij drukwerkdeal een A0 poster laten drukken van een Iphone foto.
    Het bestand is 6 MB groot en ik dacht wel groot genoeg. Echter, het prepress gedeelte
    geeft aan dat de resolutie te laag is. Ik heb eerder ditzelfde bestand op een plotter laten afdrukken en toen was er sprake van een uitstekende kwaliteit. (foto was ook een meter breed)

Zijn er mogelijkheden de dpi te verhogen en is er wel daadwerkelijk sprake van een te lage dpi ?

En misschien een domme vraag maar indien ik de foto klein zou uitprinten en vervolgens zou scannen, zou ik dan een betere resolutie hebben ?

Bijdrager
    Betinker

Foto vergroten tot A0 formaat en de resolutie naar 150 dpi, dan is het probleem opgelost

Bijdrager
    MouseMighty

Drukken is wat anders dan plotten. Vandaar het verschil.

Bijdrager
    beach

Betinker, hoe krijg ik de resolutie naar 150 dpi ?

Bijdrager
    Betinker

Afbeeldingsgrootte

Bijdrager
    beach

Dus indien ik de afbeelding vergroot en vervolgs opsla moet het wel werken ?

Bijdrager
    mackerjack

de moderne prepresser bij een internetbedrijf heeft voor drukwerk een checklist waarop staat dat 300 dpi nodig is en gaan onmiddelijk mekkeren als het aangeleverde daar niet aan voldoet. 300 dpi (eigenlijk niet de goede uitdrukking) is prima voor normaal drukwerk maar een A0 poster bekijk je niet van dichtbij.

alles wat je aan de foto doet kan alleen de kwaliteit maar omlaag halen. ik zou lekker accoord geven voor die lagere resolutie.

Bijdrager
    mackerjack

overigens alleen maar goeie ervaringen bij drukwerkdeal. snel.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik houd ze regelmatig voor de gek, door domweg de resolutie op 300 te zetten.
    Blijft dezelfde foto, maar je krijgt i.i.g. de foutmelding niet.;)

Bijdrager
    beach

Dank voor jullie tips, ik heb het nog niet binnen maar het lijkt goed te werken.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.