4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Psmiles

DP en mDP geven half beeld; HDMI volledig – hoe kan dat?

Ik heb een MacPro 2013 met daaraan een Dell-p2715q-monitor (4K).
    Ik heb die twee uit nood verbonden met een HDMI-kabel, want de mini Display Port en de Display Port aansluitingen werken niet goed: af en toe zwart beeld en schokkerig beeld.

Vandaag nog eens een poging gewaagd: het gekke is dat als ik een van DP-kabels aansluit wel de afbeelding van de achtergrond zichtbaar is, maar niet het inlogscherm (foto met naam en wachtwoord-veld). Iets zit er dus scheef in de MacPro.

De vraag is wat? En is er een oplossing voor?

Moderator
    Night

Het lijkt erop alsof hij nog onthouden heeft dat de monitor aan de HDMI poort hangt. Hierdoor  zou je dus een soort dual screen krijgen waarbij de Finder menubar (en dus ook het inlogscherm etc.) op het HDMI scherm staat en de rest op- het DP scherm.

Zie witte balkje op onderstaande plaatje:

Ik zou het display even ‘cold turkey’ via HDMI verbinden en kijken of je bovenstaand plaatje inderdaad te zien krijgt. Als dat niet zo is, zou je ook je Mac even uit kunnen zetten, deze dan via DP aansluiten en het NVRAM en de SMC resetten (stap 3 en 4). Wellicht dat dit helpt. In het NVRAM worden zaken vastgehouden zoals beeldscherminstellingen en in de SMC de selectie van display op sommige Macs.

Bijdrager
    Psmiles

@night Het lijkt te werken, en dan met name de NVRAM reset. En inderdaad bleek de rangschikking van de schermen (in ‘Beeldschermen’) niet te kloppen. Ik heb er maar 1.

Ik hoop dat de storingen die ik vroeger had met de Displayport ook verholpen zijn nu (beeldflikkering en zwarte flitsen)

Moderator
    Night

Blijf testen, en plaats je bevindingen hier:-)

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.