3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Perburg

downloadsnelheid valt na een tijdje terug

Iemand bekend met het probleem dat de downloadsnelheid op een gegeven moment ver terugvalt en dan continue schommelt? Heb al een tijdje gegoogeld, maar wordt niet veel wijzer. Ik merk het bij NNTPGrab maar ook tijdens het surfen. Ik heb een Mac 21″ met een i3 processor. Misschien iemand een idee?

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Als je kabel internet hebt kan dat. De bandbreedte is dan namelijk niet alleen bedoelt voor een gebruiker maar alle voor meerdere gebruikers die de bandbreedte delen. Als er dus meer mensen online gaan kan de snelheid terugvallen, maa uitvallen zou niet mogen. Bij welke ISP zit je en wat voor netwerk apparatuur gebruik je?

Bijdrager
    ronald

Je internetverbinding kan wel degelijk uitvallen
    Als je modem niet bij isra punt is aangesloten kan er tussen dat punt en je modem verlies optreden
    afhankelijk van lengte en kabeltype
    Schommelingen kunnen voor fouten zorgen.
    Uiteindelijk treden er te veel fouten op en kan je modem het niet meer aan. Veel voorkomend omdat bij sommige modems , zoals die van xs4all, het geheugen te beperkt is. Dat loopt dan vol.

Dat is wat een KPN monteur mij vertelde toen ik mijn probleem liet onderzoeken van wegvallend internet.

Overigens, als je training laat terugzetten levert dat meestal al de oplossing
    En het nieuwste modem met de laatste update , fritzbox, is merkbaar stabieler geworden.
    Maar valt er helaas nog wel eens uit.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.