6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    TheiPhoneGuy

Downloadsnelheid Macbook Pro retina 2015

Hallo,

Waar ik op dit moment mee zit is dat ik op mijn nieuwe Macbook pro retina 13″ 2015 maar de helft van de download snelheid haal dan op mijn “oude” Macbook pro uit 2011.
    Ik heb een UPC abonnement van 50 Mbps, dit haal ik prima op de oude laptop, echter op de nieuwe haal ik met pijn en moeite 25 Mbps.
    Ze zijn allebei verbonden met dezelfde draadloze router (Netgear N300 die weer is aangesloten op de Cisco EPC3925 van UPC) en de test wordt door speedtest.net uitgevoerd op dezelfde server.

Heeft iemand een idee?

Alvast bedankt.

Bijdrager
    Appleflep

Zit je met beide laptops op 2,4Ghz of 5Ghz?

Bijdrager
    TheiPhoneGuy

Ze zitten beide op de 2,4 Ghz.

Wat wel opvalt is dat op de nieuwe Mac een MCS-index heeft van 0 en de oude Mac heeft een MCS-index die schommelt rond de 12.
    Ook is op de oude Mac de TX-snelheid hoger (rond de 78) terwijl dit op de nieuwe Mac ook steeds lager is.

Zou het kunnen zijn dat de nieuwe generatie MacBooks een nieuwer type router nodig heeft.

Bijdrager
    Appleflep

Moet eerlijk zeggen dat ik niet onwijs veel verstand heb van dit soort dingen maar ik weet wel dat er bij mij niets veranderd is qua snelheid. Twee weken geleden heb ik ook een nieuwe Macbook Pro gekocht ter vervanging van mijn Macbook Pro uit 2013 maar qua downloadsnelheid is er bij mij niets veranderd. Wellicht ligt het aan de plek in je huis waar je de tests uitvoert.

Bijdrager
    Le Big Mac

Bij mijn rMBP valt de wifi vaak weg. Zaterdag dit artikel gevonden, en na het aanpassen van de MTU-waarde naar 1456 in Systeemvoorkeuren > Netwerk > Wifi > Hardware heb ik nergens meer last van. Misschien helpt het voor jouw situatie ook.

Bijdrager
    TheiPhoneGuy

Bedankt voor het meedenken, maar het is eigenlijk simpel opgelost door de Netgear te resetten naar fabrieksinstellingen.
    Nu heb ik op beide macs weer een downloadsnelheid van 50 Mbps.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.