7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    apc

downloadsnelheid IPB

Hallo,
    Ik maak gebruik van internetplusbellen van KPN. Vaak als ik een download vanaf internet start gaat ;ie volop aan de gang, maar na kortere of langere tijd loopt de downloadsnelheid langzaam terug. Er komt dan niets meer binnen.

Hebben meer mensen dit probleem? Wat is hieraan te doen?

APC

Bijdrager
    michi_rishi

Wat voor download?
    Van Bittorrents is bekend dat ze na een tijdje langzamer worden. In het begin zijn er meer actieve peers dan aan het eind. Als het ook met downloads van bijv. Versiontracker zo is dan kan het aan wat anders liggen.

Bijdrager
    apc

het gaat om ‘gewone’ internet downloads. Ik heb het soms ook met internet pagina’s. Dan moet ik (om snel te zijn) het laden stoppen en op reload klikken.
    Zelfs de pagina’s van de webinterface van de Experia doen het vaak zo.

Bijdrager
    JWB

Dat is normaal. Het downloaden hangt van zoveel factoren af, vaak knijpt de server waar vandaan je download de snelheid. Dan begint het inderdaad op volle toeren, maar daarna zwakt het af naar een lagere snelheid. Meestal blijft die snelheid dan wel constant.

Het is overigens wel typisch dat er niets meer binnenkomt en dat dit ook geldt voor de webinterface van EB. Misschien moet je hem even resetten. En kijk voor de zekerheid ook even wat je snelheid is. Zo had ik destijds slechts de helft van mijn daadwerkelijke snelheid. Bleek er een draadje los te zitten bij mijn telefoon aansluiting. Schroefje iets te los…

Bij mensen met een lagere (ADSL-)snelheid merk ik overigens wel dat het naast elkaar draaien van bijvoorbeeld Bittorrent en surfen, voor dat laatste niet echt top is.

Bijdrager
    apc

Een beetje afknijpen is wel normaal, maar helemaal stilvallen niet, lijkt me.
    Bovendien gebruik ik op die momenten geen P2P programma’s

Bijdrager
    ISS

Je kunt een aantal download test uitvoeren bij KPN:

http://www.adslvalley.nl/mxarena/downloads/index.php

Bijdrager
    apc

Vreselijk om dat te downloaden! Hij laadt ong. 250 KB en dan knijpt ‘ie alles af. Soms werkt het als ik een tweede download van hetzelfde bestand start, dan krijgt ‘ie soms weer een kick. En soms werkt het wel in 1 keer. Ik snap hier niets van.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.