10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Ramy

Downloadsnelheid, hoe en wat?

Hi,

Ik gebruik al een tijdje Transmission, maar de snelheid is ontiegelijk langzaam. De poort die ingesteld staat, heb ik ook in de admin van m’n Linksys router opengezet, zowel TCP als UDP. Volgens Transmission is de poort nog steeds gesloten. Volgens mij staat m’n Firewall ook uit.
    Het IP-adres staat wel goed, want die heb ik uit Netwerkhulpprogramma gehaald.
    Volgens dit programmaatje heb ik een verbindingssnelheid van 54Mbit. Er worden zo’n 250-260k pakketten verzonden, en zo’n 300k ontvangen.

Transmission download met zo’n 50 tot 60k per seconde. Waarom is het zo traag? Er zijn zo’n 20 peers, moet genoeg zijn… toch? Ik mag blij zijn als ik 100k per seconde haal, terwijl ik vroeger met Vista hier zelfs meer haalde…

Bijdrager
    1984
    Bijdrager
    Calpa

Meet je snelheid middels deze site: http://www.speedtest.net/

De 54Mbit die je noemt is de maximale snelheid van je netwerkverbinding, niet je actieve verbindingssnelheid.

Bijdrager
    sven-

Een paar dingen:

1. Wat is je max. downloadsnelheid? (kun je testen op Speedtest.nl of op Speedtest.net)
    2. Welke Transmission versie draai je?
    3. Heb je in de firewall instellingen bij Systeemvoorkeuren de juiste poort opengezet?

Of je hoge snelheden haalt met torrents hangt van verschillende dingen af. Deels van de hoeveelheid seeders (hoe meer hoe beter), deels van de hoeveelheid leechers (hoe minder hoe beter, uitzonderingen daargelaten) en deels van de door de seeders aangeboden uploadsnelheid (hoe hoger hoe hoger jouw downloadsnelheid). De hoeveelheid peers zegt ook wel wat maar de hoeveelheid seeders/leechers is dus ook belangrijk.

Je zegt overigens dat je 50 tot 60 kilobytes per seconde haalt? Dat is namelijk relatief niet zo laag (afhankelijk van de populariteit van de torrent).

Bijdrager
    Ramy

Max. down snelheid is 3700kbs. Ik gebruik de laatste versie van Transmission. Hoe zet ik in Firewall de juiste poort open? Volgens mij staat m’n Firewall namelijk uit.

Bijdrager
    MacBoot

Misschien upload niemand met een hoge snelheid?:?
    Met torrents maakt het niks uit of je nu een verbinding van 400mb/s kan hebben. Hoogste wat ik ooit gehaald heb via torrent is 1,1mb/s en dat is het totaal van 6 torrents tegelijk :sealed:

Bijdrager
    Ramy

Hmm… Hoe snel worden bij jullie series gedownload? Ik ben nu Heroes seizoen 1 aan het downloaden… Prison Break gaat meestal wel sneller. Nja, jammer dan.

Bijdrager
    sven-

Nogmaals, het verschilt echt heel erg per torrent, en vaak ook nog eens per tracker.

Ik heb wel eens snelheden gehaald van 800 kilobytes per seconde, maar dat is zeldzaam. Soms moet je het gewoon doen met lagere snelheden (50 – 100 kilobytes per seconde). Als je meer wilt moet je je misschien eens gaan verdiepen in nieuwsgroepen (wil ik zelf ook gaan doen).

Moderator
    Strifer
    ”Ramy”

Hmm… Hoe snel worden bij jullie series gedownload? Ik ben nu Heroes seizoen 1 aan het downloaden… Prison Break gaat meestal wel sneller. Nja, jammer dan.

de snelheid hangt samen met de populariteit van de torrent! heroes is inmiddels aanbeland in seizoen 3… je kan je neem ik aan voorstellen dat seizoen 3 een stuk populairder is dan seizoen 1…

Bijdrager
    19419

Ik heb een router van Orange. Een k….(bieb!)…ding trouwens. (speedtouch 516v6) en daarachter een sitecom router om lekker draadloos via de airport met mijn MacBook te kunnen werken. Thuis met de versatelrouter en Macmini ging het allemaal heel simpel, maar hier krijg ik de poorten niet open. Poort blijft gesloten geeft transmission aan.:evil:

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.