7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    zitte en zwijge

downloads uit Safari automatisch in muziek app

ik merkte onlangs dat de mp3 files die ik van het net haal en die in de map downloads staan ook automatisch in mn bibliotheek verschijnen in de app Muziek. Kan ik dit vermijden want anders wordt het een boeltje…

Bijdrager
    proton

Welke locatie is er geselecteerd voor je bibliotheek?

Bijdrager
    zitte en zwijge

<p class=”cite”>proton op 16 februari 2021 om 21:16</p>
    Welke locatie is er geselecteerd voor je bibliotheek?

Bijdrager
    zitte en zwijge

Ik denk dat de reden is dat de bibliotheek in de muziekapp standaard gebruikt wordt als afspeelapparaat voor geluidsbestanden. En dat bestanden zodoende automatisch daar in komen te staan. Heb nu net de standaardapp voor mp3 bestanden gewijzigd naar Quicktime player, zal eens bekijken of nieuw gedownload nummer nog in de bib terecht komt…

Bijdrager
    sedikit

<p class=”cite”>zitte en zwijge op 17 februari 2021 om 07:22</p>
    Ik denk dat de reden is dat de bibliotheek in de muziekapp standaard gebruikt wordt als afspeelapparaat voor geluidsbestanden. En dat bestanden zodoende automatisch daar in komen te staan. Heb nu net de standaardapp voor mp3 bestanden gewijzigd naar Quicktime player, zal eens bekijken of nieuw gedownload nummer nog in de bib terecht komt…

Dat wilde ik je ook adviseren (zonder te weten of dat de beste/definitieve oplossing is). Op de één of andere manier begint bij mij een gedownload muzieknummer niet automatisch af te spelen. Dat vind ik best. Ik sleep altijd het nummer op het Quicktime-icoon in het Dock.  Kun je beoordelen of je het wilt hebben of niet. Voordeel: wordt niet opgeslagen (alleen als geschiedenis). Opslaan kun je altijd nog doen in iTunes.

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 3 dagen geleden door sedikit.
    Bijdrager
    mrchablis

Je kan ook in Safari “voorkeuren/algemeen” , onderaan, “open veilige bestanden na downloaden” uitschakelen. De mp3’s openen dan niet meer in de muziek app. maar komen gewoon in “downloads” terecht.

Bijdrager
    zitte en zwijge

<p class=”cite”>mrchablis op 18 februari 2021 om 21:46</p>
    Je kan ook in Safari “voorkeuren/algemeen” , onderaan, “open veilige bestanden na downloaden” uitschakelen. De mp3’s openen dan niet meer in de muziek app. maar komen gewoon in “downloads” terecht.

Thanks, ik probeer het…

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.