9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    help

Downloadmap kan niet verplaatst worden?

Hoi,

Onlangs heb ik een externe HD aangeschaft, nu leek het mij handig om daar mijn Downloads map op te gooien.
    Echter als ik naar mijn map ga (Users/Ik) en ik wil m’n Downloads map verplaatsen naar m’n HD kan dit niet.
    Ik krijg dan de melding ‘Downloads’ is een vereist onderdeel van Mac OS X en kan niet gewijzigd worden’.

Naar mijn weten heb ik die map ooit zelf aangemaakt, ook heb ik al nagekeken of ik alle rechten heb in m’n usermap, en dat zit ook goed geloof ik.

Nu heb ik de Downloads map in ieder geval gekopieerd naar m’n externe HD, en wil ik eigenlijk een alias daarvan in m’n user/ik map gooien. Maar ik krijg de originele Downloads map dus niet verplaatst/gewijzigd/verwijderd/wat dan ook.

Iemand enig idee?

Thnx!

Bijdrager
    Yvesm007

Probeer de map eerst te dupliceren en dan dat te verplaatsen…

Bijdrager
    help
    ”Yvesm007″

Probeer de map eerst te dupliceren en dan dat te verplaatsen…

Ja dat is dus al gelukt. Hij staat in z’n geheel gekopieerd/gedupliceerd op m’n externe HD.
    Maar nu wil ik dus ’t origineel verwijderen, en dan een alias op die plek plaatsen. Dat lukt me niet vanwege die melding.

Bijdrager
    artimachead

Geeft het icoon van de map een hangslot aan. Staat links onderin het icoontje van de map. Of kijk even bij de info van de map.

Moderator
    Night

Leuk hoor:
    heb je de melding wel ‘ns gelezen die rechts bovenaan je scherm staat, als je probeert de downloads map te verwijderen?

Maak gewoon die map leeg en gebruik ‘m niet meer. Elk programma’ inclusief Safari kan je instellen welke map voor downloads gebruikt wordt. Selecteer hier dus gewoon je nieuwe map.
    Ook kun je deze in de sidebar van je Findervenster slepen en onderin de dock plaatsen en de oude verwijderen.
    Als je het helemaal mooi wil doen, kopieer je het icoontje van de oude downloadmap naar de nieuwe map. ([command]-i)

Bijdrager
    artimachead

@ Night

Je oplossing is even simpel en als effectief, maar wat staat daar dan. Want die zie ik niet.

Moderator
    Night

Bijdrager
    artimachead

Ja ja, duidelijk. Bij mij komt zo’n bericht meestal in het midden van het scherm. Dus wat hier nou leuk aan is?

Moderator
    Night

It says it all;)

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.