16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:

Bijdrager
    DJBW

Downloaden van muziek voor de Ipod

Ik ben een Windows XP gebruiker en ik ga een Ipod kopen en ik heb een vraagje over de ipod.??
    kan ik gewoon muziek downloaden via kazaa of een ander mp3 download programma en die er op zetten, of moet ik alles met Itunes downloaden en betalen??
    als ik moet betalen ga ik geen Ipod kopen !!
    alvast bedankt

Bijdrager
    ihans

Er is helaas nog geen goede mogelijkheid om in Europa legaal muziek te downloaden dus je wordt gedwongen om het illegaal te doen.

Moderator
    Strifer

Je hoef niet perse met iTunes de muziek te kopen en erop te laden. Je kan bijvoorbeeld ook een gekochte CD converteren naar MP3 en deze op je iPod laden, dus andere muziek dan de gekochte muziek via de iTunes Music Store is gewoon mogelijk…

Trouwens… de iTunes Music Store is nog niet open voor Europa.

Bijdrager
    ajschol

Laat ik het zo zeggen:
    HOE je aan je muziek komt, maakt voor de iPod niet uit. De iPod is een speler, en geen downloadmachine.

Het enige wat (nog) niet mogelijk is, is het legaal downloaden via The Music Store. Maar elke andere dienst die muziek aanbied via het internet, meestal middels MP3, daarvan kan jij de songs gewoon afspelen. Wat dat betreft is er dus GEEN verschil met elke andere MP3-speler, behalve natuurlijk dat de iPod rulezzz qua design, kwaliteit, gebruikersgemak, etc. (zegt ajschol terwijl de witte plugs in zijn oren zitten, luisterend naar Phil Collins)

Verder kan je elke CD waaraan jij kan komen op je iPod zetten…

ik zou zeggen: stop twijfelen… kopen! :D

een enthousiaste iPodder…

Bijdrager
    Uxmal

Ik heb twee Ipods gekocht, 1 wordt gebruikt op mac en 1 op pc. Je bent niet gebonden aan Itunes Music store. Die kun je trouwens op dit moment in europa niet gebruiken (mac of pc maakt niet uit).

Misschien moet je hier ook eens kijken:

http://www.ipodlounge.com/forums/showthread.php?s=5206ad992f308b5a5578615109688d5a&threadid=23281&highlight=download+music

Anyway Ipod werk prima samen met je pc :wink:

Bijdrager
    GIJay
    ”DJBW”

als ik moet betalen ga ik geen Ipod kopen !!

typische windows mentaliteit!!!!

Bijdrager
    error

Er is helaas nog geen goede mogelijkheid om in Europa legaal muziek te downloaden

Klopt…

dus je wordt gedwongen om het illegaal te doen.

Onzin! Niemand dwingt je om iets illegaals te doen. De niet legaal te downlaoden muziek is gewoon legaal te koop hoor… ook online. Maar dan wel op cd.

Wel grappig dat er dergelijke misverstanden bestaan over de iPod…[/quote]

Bijdrager
    pako

iTunes en iPod heeft in principe niets met betaald of onbetaald downloaden te maken.

De -nog niet in Europa beschikbare- iTunes Music Store geeft je de mogelijkheid om muziek legaal -dus tegen betaling- te downloaden.
    Je kunt er al wel tracks/albuns previewen, dat is wel geinig.

iTunes geeft je de mogelijkheid om al je muziek -van internet, cd etc.- tebeheren, af te spelen, te branden en op je iPod te zetten. En vergeet niet: je iPod te managen.

iPod geeft je de mogelijkheid om al je muziek -legaal of niet- mobiel af te luisteren.

Bijdrager
    Martens
    ”ihans”

Er is helaas nog geen goede mogelijkheid om in Europa legaal muziek te downloaden dus je wordt gedwongen om het illegaal te doen.

Weblisten.com is Spaans. De site is zelfs in het (grappig gebroken) Nederlands te bekijken en gewoon te gebruiken voor iedereen ter wereld.

Verder zijn er genoeg andere legale online MP3-winkels die gewoon wereldwijd werken. iTunes is inderdaad alleen nog maar in Amerika te gebruiken, hoewel ik laatst op deze site ook een artikel zag over een Amerikaans bedrijf waarbij je via via toch legaal MP3’s van de iTunes Music Store kon halen.

Maar mijn punt: Er zijn genoeg legale services, en natuurlijk ook nog gewoon CD winkels.

Bijdrager
    tennapel
    ”Mirg”

Verder zijn er genoeg andere legale online MP3-winkels die gewoon wereldwijd werken. iTunes is inderdaad alleen nog maar in Amerika te gebruiken, hoewel ik laatst op deze site ook een artikel zag over een Amerikaans bedrijf waarbij je via via toch legaal MP3’s van de iTunes Music Store kon halen.

Kan je een aantal voorbeelden/uri’s geven? Nadeel van weblisten.com is dat je een abonnement neemt, dus dat je geen eiegnaar bent van de muziek. m.a.w. als je geen abonnement meer betaalt trekken ze je gebruiksrecht in (net als pressplay).

Bijdrager
    error

http://www.audiolunchbox.com

Verkopen mp3 geheel vrij van Digital Rights Management.

Verder komen er steeds meer kleine labels die zelfstandig online muziek verkopen.

Maar de Europese muziekindustrie moet opschieten en het mogelijk maken dat Apple zijn iTunes deuren kan openen.

Bijdrager
    hansenonline

waarom ga je niet naar de bieb!
    daar kun je cd’s huren en die kan je in je ipod importeren.

daan.

Bijdrager
    Martens
    ”tennapel”

Kan je een aantal voorbeelden/uri’s geven? Nadeel van weblisten.com is dat je een abonnement neemt, dus dat je geen eiegnaar bent van de muziek. m.a.w. als je geen abonnement meer betaalt trekken ze je gebruiksrecht in (net als pressplay).

Als ik weer opnieuw zou gaan zoeken naar een nieuwe service zou ik je zo een lijstje kunnen geven. Ik heb een hele tijd bij E-Music gezeten, maar toen op verzoek van de RIAA de prijs daarvoor omhoog werd geschroefd ben ik op zoek gegaan naar een ander alternatief, wat ik vond in Weblisten.

Toen ik aan het zoeken was, eerst voor E-Music en daarna voor Weblisten, heb ik zat MP3-winkels gevonden, alleen weet ik nu niet meer welke, en eerlijk gezegd heb ik alleen om een punt te bewijzen of voor iemand die toch al niet van plan is MP3’s te gaan kopen (de starter van dit topic) geen zin om een lijstje van die winkels te gaan zoeken. ;]

Van dat abonnement wist ik niet overigens ;|

Bijdrager
    error

daar kun je cd’s huren en die kan je in je ipod importeren.

En nog eens volstrekt legaal! (mits je de kloon enkel voor eigen gebruik maakt)

Voor elke leen-cd betaal je leenrecht en op elke blanco cd zit een thuiskopieheffing van 14 eurocent.

Zie http://www.muziekweb.nl

Bijdrager
    ajschol

kopieerheffing van 14 cent

… vandaar dat ik mijn CD’s altijd in Duitsland koop 8)

Moderator
    unSOUND
    ”ajschol”

kopieerheffing van 14 cent

… vandaar dat ik mijn CD’s altijd in Duitsland koop 8)

Waardoor je de kopieheffing dus niet betaald en alsnog llegaal bezig bent…

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.