9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    baziel

Downloaden van alle iCloud Library foto's op intern geheugen iPhone

Goedemiddag iedereen!

Een tijdje geleden heb ik iCloud storage aangekocht zodat ik mijn steeds groeiende filmrol kon blijven aanvullen op mijn oude iPhone en dus op deze manier plaats bespaarde.

Nu heb ik een nieuwe iPhone met beduidend meer geheugen dus zou ik graag mijn iCloud storage opzeggen en al mijn foto’s terug offline houden in de filmrol. Helaas kan ik niet meteen vinden hoe dat lukt. Als ik mijn iCloud Photo Library wil afzetten dan krijg ik volgend wazig bericht:

Het is mij niet duidelijk wat men hiermee bedoelt en via Google vind ik ook niet meteen een antwoord op mijn vraag. Hopelijk kunnen jullie me iets wijzer maken zodat ik al mijn foto’s terug offline heb in mijn filmrol.Mijn iCloud Library bevat trouwens enkel mijn foto’s van mijn iPhone filmrol. Momenteel werk ik nog met Mavericks en iPhoto die deze functie niet ondersteunen.

Alvast bedankt en nog een fijn weekend:)

Bijdrager
    tarun

Het betekent dat je niet voldoende ruimte hebt om alle foto’s op je iPhone te hebben. Als je de iCloud bibliotheek uitzet. stopt de synchronisatie en moet alles lokaal staan. Ik zou de iCloud bieb aan laten staan. Je kan via Safari je foto’s ook via icloud.com bekijken.

Bijdrager
    baziel

Mijn totale iCloud library is 17 GB. Mijn iPhone heeft nog +30 GB vrij. Ik zie het probleem niet.

Ik wil gewoon al mijn foto’s terug offline hebben zodat ik altijd (ook zonder online verbinding) toegang tot al mijn foto’s heb.

Bijdrager
    dionysos

Heb je de foutmelding wel goed gelezen?
    Daarin staat de oplossing

Bijdrager
    baziel
    dionysos op 21 februari 2016

Heb je de foutmelding wel goed gelezen?
    Daarin staat de oplossing

Graag wat duidelijkere feedback:) Wat is dus de oplossing?
    Ik wil geen risico lopen dat ik foto’s kwijtspeel..

Inactief
    Anoniem

Het is mij niet duidelijk wat men hiermee bedoelt en via Google vind ik ook niet meteen een antwoord op mijn vraag.

Er is niet genoeg ruimte voor de hoge resolutie foto’s en video’s omdat er nog lage resolutie foto’s en video’s op de iPhone staan. Die laatste moeten dus eerst worden verwijderd.

Oplossing: Op ‘Remove from iPhone’ tikken.:)

Bijdrager
    baziel

Ok√©, ik heb uw advies opgevolgd. Nadat ik ‘Remove from iPhone” tikte krijg ik deze melding..

Dit is wat ik wil vermijden. Ik zou ze graag allemaal op mijn iPhone houden in originele kwaliteit..

Inactief
    Anoniem

Hmm, ik zou toch maar even op Cancel tikken en wachten op een reactie van een forumlid die zoiets al eerder heeft gedaan. Helaas is iCloud Photo LIbrary niet 100% betrouwbaar in dit soort situaties. Je loopt dus altijd een zeker risico. Zeker omdat je geen back-up hebt op je Mac. Ik geloof ook niet dat je ze op deze wijze weer naar je Filmrol kunt downloaden. Volgens mij kan dat alleen door je iPhone met iTunes te synchroniseren.

Bijdrager
    Gijsbert

Nergens staat dat ruimte het probleem is, alleen dat het niet mogelijk is (wellicht omdat je niet EN full resolution EN low resolution tegelijk op Iphone kan hebben staan).
    Data blijft op Icloud staan wordt er aangegeven; ga dus gerust door en download erna alle full resolution foto’s. Garantie tot aan de deur natuurlijk, maar ik heb goede ervaringen. Bij twijfel: download eerst via website Icloud.com alle foto’s naar een PC, zodat je in elk geval een back up hebt.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.