15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    ram0n

downloaden – transmission hoe en wat?

Dag allemaal,
    Momenteel ben ik een torrent bestand aan het downloaden met transmission.
    Het vreemde vind ik dat ik van de 44 peers er maar 11 gebruik bij het downloaden??
    hoe zit dit?

Bijdrager
    sanius

Dat heb je altijd, met elk torrent programma.

Bijdrager
    ram0n

ok maar waarom download ik niet van mijn peers?

Bijdrager
    sven-

Het kan aan verschillende zaken liggen. O.a. aan je instellingen (met welke peers mag je connecten), aan je eigen uploadsnelheid, aan het wel of niet “connectable” zijn voor anderen, en of de andere peers wel of niet “connectable” zijn.

Bijdrager
    Eyeseesea

Welcome 2 the wunderfull world of patience;-)

Bijdrager
    Calpa

Omdat zij op dat moment geen data hebben die jij mist.

Bijdrager
    sypie

Of je staat in de wachtrij.

Bijdrager
    ram0n

OK
    duidelijk allemaal:)
    bedankt voor alleantwoorden, ik ga mijn geduld op de proef stellen:)

Bijdrager
    WoBoW

Vergeet niet dat als je geen portforwarding ingesteld hebt in je router je niet kan verbinden met alle andere mensen die achter een firewall of router zitten.
    Dus even de poorten goed instellen: http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/routerindex.htm zorgt ervoor dat je met iedereen kan verbinden. (en dat scheelt enorm in je download snelheid)

Bijdrager
    OMT-fan

Dat gaat toch vanzelf binnen OS X.5.6????

Bijdrager
    MrAcid

Ligt aan je router. Die moet dat ondersteunen volgens mij.

Bijdrager
    OMT-fan

Oh, en hoe weet ik of mijn experiabox (Thomson 780i) dat doet?
    Ik kan nl niet via ISPQ videochatten (zit achter en firewall, zegt ie)

Bijdrager
    GrizzDesign

@Hans: Zodra het in je Mac komt zorgt Mac OS X hiervoor, dat is correct.
    Maar de meesten van ons hebben tussen hun modem en hun computer vaak ook nog een router.

En het nadeel (naast de vele voordelen) van een router is dat elke ‘deur’ (port), maar 1 keer kan worden gebruikt.

Als jouw modem het IP 80.60.100.160 heeft, en jij zit via de router op je Mac op het internet, dan ben jij ook 80.60.100.160, maar alle andere netwerk gebruikers achter die router ook.

Binnen de router heeft elke verbonden computer ook een eigen uniek IP adres, bijvoorbeeld 192.168.1.110, 192.168.1.102, 192.168.1.103 etc., maar voor de rest van de wereld zijn jullie alle drie maar 1 IP-adres, namelijk dat van de router.

Als je torrent gebruikt via deur 6881 bijvoorbeeld. Dan wil jij, en anderen naar elkaar via die poort contact maken (bijv. “80.60.100.160:6881”). Maar dan moet de router weten naar welke computer die deur moet worden gekoppeld.
    Dit noem je PortForwading.

Op de gegeven link (hier), kies je het Merk/Type router, en vervolgens de applicatie ( Transmission ) en de instructies om je Port te Forwarden staan aldaar.

GrizzDesign

[size=9:89c91a296d](standaard verhaaltje overgenomen hoor)[/size:89c91a296d]

Bijdrager
    OMT-fan

als er dus in de systeemvoorkeuren in Firewall bij ISPQ staat aangegeven:

“Sta alle verbindingen toe”

is dat niet voldoende?

Bijdrager
    GrizzDesign

Nee, want het signaal moet eerste naar je Mac komen. De Mac heeft geen controle over je router (noch heeft elke andere PC/Mac dit). Het zijn twee aparte apparaten.

Voordat je Mac iets kan doen, zal het signaal eerste van je router naar je Mac moeten komen.
    En zelfs al staat de firewall, en alles uit. De router kan niet vóór jou kiezen welke deur naar welke computer in het netwerk moet.

Dit alles ervanuitgaande dát je inderdaad een router hebt. Zoniet dan voldoet die instelling in Systeemvoorkeuren. Sterker nog, dat is niet eens nodig. Zet maar gauw uit (uit voorzorg ?). is nergens voor nodig, aangezien jij het programma al toestemming hebt gegeven om iets te doen.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.