14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    EMB

Downloaden ML op verschillende Mac's

Beste OMT’ers,

Mountain Lion kan 3 keer geinstalleerd worden wanneer deze is gekocht in de AppStore.

Mijn vraag: kan ik ML (gekocht op mijn Apple ID) gewoon downloaden/ installeren op een andere Macbook die draait op een andere AppleID of geeft dat te veel problemen?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Nautdeapplefan

Volgensmij kan die 5 keer gedownload worden, of niet?

Bijdrager
    Nautdeapplefan

En even on-topic: volgensmij is dat niet mogelijk… Het moet het zelfde Apple ID zijn. Anders moet je hem opnieuw kopen dacht ik.

Bijdrager
    EMB

Dank voor advies. Wel jammer natuurlijk.

Bijdrager
    Rickje

Kun je niet gewoon een nieuw gebruikersaccount aanmaken (die beheerder is) en dan daarmee met jou Apple ID downloaden en installeren? En dan na de upgrade gooi je die gebruiker er weer af. Zo heb je ook geen conflicten met mogelijk bestaande accounts/Apple ID’s.

Lijkt me het proberen waard, niet dan?:smile:

Bijdrager
    iFredo

Nog simpeler. Gewoon met de AppleID waarmee ML is gekocht inloggen op elke willekeurige Mac in de App Store. Dan installeren en na installatie weer uitloggen uit de App Store. Zo heb ik het bij mijn familie (vader, zus, tante) gedaan.

Bijdrager
    EMB

Dit is juist hoe ik het dus ook dacht. iFredo dank!
    geen problemen verder met het gebruik van ML?

Bijdrager
    Nautdeapplefan

Oja:P was ik vergeten, naja: Succes!

Bijdrager
    EMB

Ik moet alle betalingscondities weer invoeren van het appleID waar deze eerder op gekocht is, gewoon doen? en wordt het toch niet alsnog dubbel afgeschreven?

Bijdrager
    Sascha

Maak gewoon een installatie-usb van Mountaibn Lion! Veel gemakkelijker: je hoeft niet telkens opnieuw te downloaden en je kan het op iedere Mac installeren. En het is ook nog eens handig voor als je eigen computer ooit moest crashen.

Bijdrager
    kogel

Ik ben niet roomser dan de paus dus ik heb ML bij mij thuis 6 keer geinstalleerd. Daar ga ik heb echt geen twee keer voor aanschaffen. Maar mijn vader heb ik gewoon voor zijn eigen ML laten betalen. Is echt niet zo dat da je nu de kop kost en ook wel zo netjes.

Bijdrager
    EMB

beste OMTers,

Nu nog een laatste vraag dan:

voor update’s voor ML krijg ik die wel gewoon binnen of moet ik dan elke keer via de AppStore inloggen op dat andere AppleID? Het is overigens voor mijn vrouw en mijzelf..;)

Dank!

Bijdrager
    Rickje

Durf ik niet te zeggen, ben overigens wel benieuwd naar het antwoord.

Bijdrager
    iFredo

Die updates krijg je gewoon binnen. No worries.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.