19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    mr_ootez

downloaden met gesloten scherm

Hallo allemaal.
    Ik heb een vraag als ik aan het downloaden ben en het duurt wat langer.
    Dan wil ik eigenlijk me scherm van me macbook dicht doen vanwege het stof.
    Maar dan stopt hij met downloaden om dat de laptop in stand-by staat.
    Maar is het mogelijk om hem evengoed te laten downloaden met gesloten scherm?

Bedankt.

Inactief
    Anoniem

Nee, helaas is dat niet mogelijk met alleen je MacBook.

Wat wel een mogelijkheid is: koppel je MacBook via DVI aan een extern scherm en klap ‘m dan dicht. Vervolgens verder werken op het externe scherm en laten downloaden.

Bijdrager
    arri

gewoon wat vaker je huis stofzuigen

Bijdrager
    kaassouffle

is mogelijk met progje insomniaX
    http://semaja2.net/insomniaxinfo

Moderator
    Mac Daddy

Zo snel word je MacBook niet stoffig hoor. Je kan toch ook het licht van je scherm omlaag doen. Download ie lekker door en heb je er geen last van.

Bijdrager
    diotav

Shift + Control + Eject

Moderator
    unSOUND

Ik deed het scherm van mijn MacBook altijd op 2 centimeter na dicht met de verlichting uit. Dan kan er al bijna geen stof in komen. Doe er in ieder geval geen doek overheen of iets, want dan kan hij zijn hitte niet afvoeren.

Bijdrager
    SOEP
    ”diotav”

Shift + Control + Eject

Inderdaad! Nu komt er geen stof meer in je laptop! :lol:

Bijdrager
    Veritas

@Diotav: Dank! Handige truuk!

Bijdrager
    mr_ootez

Top mensen,
    Bedankt voor de vele snelle reacties.

Bijdrager
    tommy666

Sleepless is ook een Appje dat je MacBook niet in slaap laat gaan wanneer het scherm toeklapt.

Bijdrager
    diotav
    ”SOEP!”

Inderdaad! Nu komt er geen stof meer in je laptop! :lol:

Grapjurk .. het gaat er natuurlijk om dat je dan geen last hebt van het display ’s nachts.

Bijdrager
    bassw

ik heb nu net een nieuw scherm voor bij mijn macbook alu 13 inch ding.

het is een LG monitor, 22 inch en full HD, aangesloten via DVI. scherm ziet er prachtig uit en resolutie is helemaal goed. alleen heb ik nog niet kunnen uitvinden hoe ik mijn scherm van macbook dicht kan doen zonder dat het in slaap gaat. Ik heb wel een extern toetstenbord aangesloten, maar denk dat ik nog een instelling oid mis.

alvast bedankt voor de tips!

Moderator
    unSOUND

Op het moment dat je hem dicht doet, gaat hij altijd in sluimer. Daarna kun je hem echter gelijk weer wakker maken door er een muis in te prikken nadat hij in sluimer gegaan is.

Bijdrager
    bassw

o een MUIS, ik dacht een toestenbord. ik heb hier op moment even geen externe muis liggen dus dat ga ik dan vanmiddag proberen!

thx!

Moderator
    unSOUND

Met een toetsenbord lukt het denk ik ook wel, als je hem maar pas aansluit NA hij in sluimer is gegaan. Tevens MOET bij sommige modellen de adapter aangesloten zijn, anders werkt hij niet in clamshell modus.

Bijdrager
    bassw

ik heb het nu net geprobeerd met toetsenbord. het werkt! weee! thx.

natuurlijk niet heel handig aangezien ik geen externe muis heb nu dus echt besturen gaat niet. maar wel lekker om mijn spullen zo groot op mijn scherm te zien!

12 tafels poker:D weeee!

Bijdrager
    Macbook29
    ”diotav”

Shift + Control + Eject

dit werkt dus? maar geen belastig voor de warmtestroming van je macbook?

Bijdrager
    Koetjesreep

Waarom, hij is er op gemaakt. Staat zelfs op de apple site of in de handleiding.
    Je kan ook insomniax downloaden.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.