11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    rjr21

downloaden macbook zeer zeer traag

Heb al eerder een topic geopend waarin ik meldde dat het downloaden van iphone software supertraag gaat. Inmiddels ben ik er achter dat alles wat ik download vanaf zo’n 4/500 mb er een paar uur overdoet en eigenlijk helemaal niet gaat. Ik werk op een mac book air. iemand tips?

Zoek tevens iemand die me kan helpen met het opzetten van en instellen van mijn apple spullen.

bvd

Bijdrager
    rjr21

heb ik hetzelfde probleem. Hij geeft aan dat mn downloadsnelheid slechts 2kb/s is. Begrijp er niks van.

Bijdrager
    Yggdrasil

De downloadsnelheid is niet meteen terug te leiden naar je mac hoor. Wat voor ’n router gebruik je indien je wifi gebruikt of zit je aan de kabel?

Bijdrager
    Nikita

De Air is van aluminium, en dat is geen vriendjes met radiogolven (zoals WiFi signalen). Als je vrij ver vanaf je router zit dan kan dat wel ’s de crux zijn.

Je kan de eigenschappen van de verbinding zien door met ALT ingedrukt op het Airport icoon in de menubalk te klikken (het waaiertje). Wat staat daar bij jouw verbinding?

Bijdrager
    MacTS
    Nikita op 01 december 2010

De Air is van aluminium, en dat is geen vriendjes met radiogolven (zoals WiFi signalen).

Mijn ervaring is juist omgekeerd. Het wifi-bereik van mijn MBA 11-inch is absoluut veel beter dan dat van mijn iMac 24-inch of mijn vorige MBP 13-inch.

Bijdrager
    Nikita

Zou kunnen dat de antennes beter zitten; bij mijn alu 24″ iMac was de wifi-ontvangst een drama terwijl een netbook die op dezelfde plek stond perfecte ontvangst had…

Bijdrager
    Yggdrasil

Hmm Nikita… Ik heb een iMac 20″ alu. De router hangt ergens beneden in de garage aan de andere kant van het huis (dus door de vloer heen) en ik heb altijd 5 streepjes.

Bijdrager
    Afroman

Ligt er ook totaal aan hoe je huis is opgebouwd. Als je moeilijk veel aluminium dingen in je muren hebt zitten of je hebt dik beton komt de straling ook maar met moeite erdoor heen.

Bijdrager
    Yggdrasil

De router hangt naast de garagepoort en die heeft een metalen frame + stalen kabels.;)

Bijdrager
    rjr21

Je kan de eigenschappen van de verbinding zien door met ALT ingedrukt op het Airport icoon in de menubalk te klikken (het waaiertje). Wat staat daar bij jouw verbinding?
    MacTS

@nikita: daar staat: o.14 bf: b1:7e:73
    kanaal 9
    RSSI -72
    verzendsnelheid 54

@nikki
    ik gebruik een lynksis router (is een airport extreme beter?) wel via wifi

paar maanden geleden had ik geen problemen met downloaden, nu krijg ik niets meer gedownload.
    Hij begint op 50mb /s en zakt dan heel snel af naar 2,3kb/s

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.