6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Annetje

Downloaden lukt niet meer sinds Mac Os X 10.3.5

Heb nieuwe Os X 10.3.5 erop gezet en sindsdien lukt downloaden niet meer.
    Heel vervelend, al vanalles geprobeerd (firewall uit – …) maar niks lukt.

Hij start het downloaden en na een paar kb geeft hij het op met de melding ‘bestand kan niet worden aangemaakt’….

Iemand die me weer op weg kan helpen.

Alvast heel erg bedankt!

Bijdrager
    richie

Van welke versie ben je geupgrade naar 3.5 en met een clean install of via de software update.
    Ik zou in ieder geval eerst met software update upgraden 10.3.8, of werkt software update ook niet?

Bijdrager
    www.project-euh.com

En als je zegt downloaden: bedoel je dan in safari of een ander programma…

Bijdrager
    Buzz

Dat klinkt als een permissies probleem. In welke folder probeert hij je download te plaatsen? Gewoon op de Desktop? Heb je daar de permissies al van gecontroleerd? Kan je wel gewone bestandjes van ergens anders op de harde schijf naar de desktop kopieren? Zo nee, dan kan je via de Finder met Get Info de schrijf-permissies aanzetten.

Bijdrager
    Apollo

Dit soort malle dingen ben ik links en rechts al eerder op sites tegen gekomen.
    Updaten naar 10.3.8 lijkt me een verstandig advies en daarna alle permissies even herstellen.

Mocht dat niet lukken, dan zou het misschien kunnen komen door ooit een iets als SpeedDownload te hebben geïnstalleerd.
    Als daar nog een (niet meer werkende) versie van op je Mac staat wil het nog wel eens gebeuren dat downloads daar naartoe worden gesluisd. Als je trial is afgelopen o.i.d. dan wil het niet meer echt lopen.
    Oplossing: alles van het betreffende programma opsporen en verwijderen.

Bijdrager
    Annetje

Jullie zijn fantastisch….het lag inderdaad aan de permissies…blijkbaar met nieuwe versie gewijzigd.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.