11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    Lex

Downloaden foto's uit iCloud

Beste mensen,

Ik ben een complete leek als het over software gaat. Kan iemand mij helpen met het volgende: ik heb in de app foto’s op de macbook van mijn partner de drie bibliotheken met alle dubbelingen etc. geupload naar iCloud. Dat is gelukt, daar staan alle foto’s en video’s nu en (de meeste) dubbele foto’s zijn ook weg. Prima. Nu wil ik ze echter weer downloaden naar één nieuwe bibliotheek. Ik lees me suf, en ik kijk vast ergens overheen, maar hoe doe ik dat? Wie kan me helpen? Alvast bedankt!

Bijdrager
    tarun

Als de naar iCloud zijn geupload dan is dat met 1 AppleId. Schakel op je Mac dat AppleId in en kies in Foto’s > Voorkeuren > tab iCloud voor iCloud-foto’s.

Bijdrager
    Lex

<p class=”cite”>tarun op 24 november 2018 om 16:38</p>
    Als de naar iCloud zijn geupload dan is dat met 1 AppleId. Schakel op je Mac dat AppleId in en kies in Foto’s > Voorkeuren > tab iCloud voor iCloud-foto’s.

OK. Dank je wel!

Bijdrager
    T-sec

Ik wil deze vraag aanvullen met een andere iCloud foto’s vraag:

Binnen Finder heb je in de linker kolom de map “iCloud Drive” / Afbeeldingen. Wat is hiervan de toegevoegde waarde? Immers komen hier niet automatisch de foto’s in welke je met een Apple device en zelfde Apple ID maakt. Deze komen alleen in iOS/OSX Foto’s te staan.

Bijdrager
    tarun

Bij mij staat daar de Foto-bibliotheek van Foto’s.

Bijdrager
    T-sec

<p class=”cite”>tarun op 28 november 2018 om 21:43</p>
    Bij mij staat daar de Foto-bibliotheek van Foto’s.

Bij mij is deze map leeg…

Heeft dit te maken met mijn iCloud ID?, of toch niet? Omdat ik de foto’s van mijn iPhone en iPad dus wel onder OSX Foto’s zie staan.

Ooit had ik een @mac.com account, dit werd automatisch een @me.com account, wat later automatisch een @icloud.com account werd.

Als ik nu onder iCould instellingen kijk dan zie ik deze 3 Apple accounts en is mijn @mac.com nog steeds mijn iCloud ID.

Ik kan hierin niets wijzigen of verwijderen, dus daarom ga ik er vanuit dat al deze accounts gekoppeld zijn en het hier niet aan kan liggen.

Wel is het zo dat mijn iPhone en iPad vanaf nieuw uit doos via mijn @icloud.com zijn aangemeld en de gegevens zijn gesynchroniseerd.

Bijdrager
    T-sec

Niemand?

Bijdrager
    nnsa

Drie bibliotheken ?, of bedoel je Albums ?

Normaliter werkje met ÉÉN foto-biliotheek in het Fotoprogramma op de Mac.

Als je Albums bedoelt, zou je één nieuw Album kunnen aanmaken en de gewenste foto’s daar naartoe slepen ?

Bijdrager
    T-sec

Het fenomeen is dat foto’s gemaakt met mijn iPhone en iPad keurig binnen OSX Foto’s verschijnen, maar binnen het zelfde OSX de Finder map iCloud Drive / Afbeeldingen leeg is.

Ik heb geen extra mappen of libaries o.i.d. aangemaakt, alles is praktisch standaard zoals voorgeinstallleerd.

Mijn huidige @icloud.com ID waarmee ik inlog op mijn iPhone, iPad en MBP was ooit een @mac.com ID met dezelfde gebruikersnaam.

Dus bijvoorbeeld: janjansen@mac.com / janjansen@me.com / janjansen@icloud.ocm

Als ik binnen Systeemvoorkeuren van OSX kijk dan zie ik onder Contact @mac.com als mijn ID staan, @icloud.com als Primair en @me.com als onbenoemd.

Ik heb deze 3 losse accounts er niet zelf los ingezet, dat doet OSX. Deze herkent mijn oude Apple @mac.com adres en voegt automatisch mijn nieuwe aliassen @me.com en @icloud.com aan. Ik kan deze ook niet verwijderen. (Het – tekentje is grijs)

Jaren geleden kregen @mac.com gebruikers een e-mail van Apple dat alle @mac.com adressen een @me.com adres zouden worden. Later is dit nogmaals op een zelfde manier veranderd naar @icloud.com.

Mijn vraag is dus of dit er mee te maken kan hebben dat OSX Foto’s mijn iPhone en iPad foto’s wel bezit maar OSX iCloud Drive / Afbeeldingen leeg is.

Bijdrager
    nnsa

Om data (dus ook foto’s) tussen apple devices te synchroniseren, moet je op alle devices zijn ingelogd met het zelfde appleID.

Er is een (samenhangend) verschil tussen je appleID / wachtwoord en je emailadressen in iCloud.

In de iCloud map op je Mac staan geen foto’s die worden gesynchroniseerd met je Foto app’s.

Bijdrager
    T-sec

<p class=”cite”>nnsa op 1 december 2018 om 22:09</p>
    Om data (dus ook foto’s) tussen apple devices te synchroniseren, moet je op alle devices zijn ingelogd met het zelfde appleID.

Er is een (samenhangend) verschil tussen je appleID / wachtwoord en je emailadressen in iCloud.

In de iCloud map op je Mac staan geen foto’s die worden gesynchroniseerd met je Foto app’s.

Dat snap ik, maar toen ik destijds mijn verse MBP opende en tijdens de eerste installatie inlogde onder mijn @icloud.com ID maakte OSX mijn Apple ID toch @mac.com en @icloud.com als Primair adres. Het is nu dus uitvogelen waarom en hoe dit om te wisselen.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.