11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    Lex

Downloaden foto's uit iCloud

Beste mensen,

Ik ben een complete leek als het over software gaat. Kan iemand mij helpen met het volgende: ik heb in de app foto’s op de macbook van mijn partner de drie bibliotheken met alle dubbelingen etc. geupload naar iCloud. Dat is gelukt, daar staan alle foto’s en video’s nu en (de meeste) dubbele foto’s zijn ook weg. Prima. Nu wil ik ze echter weer downloaden naar één nieuwe bibliotheek. Ik lees me suf, en ik kijk vast ergens overheen, maar hoe doe ik dat? Wie kan me helpen? Alvast bedankt!

Bijdrager
    tarun

Als de naar iCloud zijn geupload dan is dat met 1 AppleId. Schakel op je Mac dat AppleId in en kies in Foto’s > Voorkeuren > tab iCloud voor iCloud-foto’s.

Bijdrager
    Lex

<p class=”cite”>tarun op 24 november 2018 om 16:38</p>
    Als de naar iCloud zijn geupload dan is dat met 1 AppleId. Schakel op je Mac dat AppleId in en kies in Foto’s > Voorkeuren > tab iCloud voor iCloud-foto’s.

OK. Dank je wel!

Bijdrager
    T-sec

Ik wil deze vraag aanvullen met een andere iCloud foto’s vraag:

Binnen Finder heb je in de linker kolom de map “iCloud Drive” / Afbeeldingen. Wat is hiervan de toegevoegde waarde? Immers komen hier niet automatisch de foto’s in welke je met een Apple device en zelfde Apple ID maakt. Deze komen alleen in iOS/OSX Foto’s te staan.

Bijdrager
    tarun

Bij mij staat daar de Foto-bibliotheek van Foto’s.

Bijdrager
    T-sec

<p class=”cite”>tarun op 28 november 2018 om 21:43</p>
    Bij mij staat daar de Foto-bibliotheek van Foto’s.

Bij mij is deze map leeg…

Heeft dit te maken met mijn iCloud ID?, of toch niet? Omdat ik de foto’s van mijn iPhone en iPad dus wel onder OSX Foto’s zie staan.

Ooit had ik een @mac.com account, dit werd automatisch een @me.com account, wat later automatisch een @icloud.com account werd.