5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Dicespark

Download wordt trager naarmate tijd vordert

Ik ervaar het volgende op mijn macbook pro

Wanneer ik een bestand wil downloaden via firefox of safari of een ontvangen bestand wil downloaden via adium, begint de download op fatsoenlijke snelheid. Maar naarmate de tijd door tik, lijkt de download snelheid lineair af te nemen. Het lijkt dus ofdat die aftel. Dit resulteert er natuurlijk in, dat het steeds langer duurt voordat het bestand binnen is.

Hierbij maakt het niet uit;
    welke internet verbinding ik gebruik (hetnet of TU/e)
    of ik via airport of ethernet cable online ben
    welk programma ik gebruik

Weet iemand hier de reden van… ik begrijp er niet van…

Bedankt!

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik denk dat het komt doordat mac OS X bij het starten van de download een foutje maakt bij het calculeren, dit komt bij elke computer voor, de mate verschilt per computer, bij Apple is het verschil vrij klein, Windows bijvoorbeeld gaat razendsnel en blijft een uur hangen op de 100e procent. Je bent dus niet de enige met dit probleem.

Bijdrager
    Dicespark

Dus geen oplossing? Want het downloaden gaat ook erg traag met mijn TU/e verbinding. Waar ik met mn oude laptop toch wel meerdere Mb/s haalde, bij een data overdracht met een andere student aan die verbinding, gaat het nu tering traag!

Damn!

Bijdrager
    dirkbouwman

Ik heb hetzelfde probleem op een Imac G5 met airport.
    Het is spijtig, maar ik weet niet beter eigenlijk. Het is altijd al geweest hierzo en dat is inmiddels alweer 9 jaar volgens mij.

Bijdrager
    Dicespark

Dat kan toch niet!

Dit is toch geen probleem waar je al 9 jaar genoegen mee neemt?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.