4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    cyrus530

Download via Usenet unison traag sinds enkele dagen.

Hallo allen,

Ik gebruik sinds jaar en dag naar tevredenheid Unison voor usenet. Icm met 100mb down/up glasvezel van KPN.

De afgelopen dagen echter is de donwloadsnelheid ongeveer een factor 8 teruggelopen. Speedtest.net geeft echter op de verbinding nog steeds hoge waarden aan, rond de 97 download, dus dat lijkt ok.

Werk met iMac / El Capitan ( maar snelheidsdrop ruim na upgrade naar El Capitan) en postcode 2408. Heb geen instellingen in Unison gewijzigd. Nu las ik wel dat UPC usenetverkieer afkneep vroeger maar bij KPN heb ik dat nooit gehoord.

Iemand ook dit probleem gehad of eventuele tips?

dank op voorhand.

Floris

Bijdrager
    Mac-Eddy

Ben blij dat je dit post. Ik wacht nog even met upgrade naar El Capitan.
    Gebruik dagelijks Unison…
    Volgens deze site zijn er geen meldingen van problemen met Unison in combi met El Capitan;
    http://roaringapps.com/apps

Bijdrager
    trabant

Toen ik een klein jaar geleden een van de laatste late 2012 mini’s met 10.9 in huis haalde was Unison op die machine ook niet vooruit te branden. Een geheugenupgrade verhielp dat. Heb niettemin de machine terug naar 10.8 getruukt.

Edit: Je bent niet de enige

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 9 maanden geleden door  trabant.
    • Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 9 maanden geleden door  trabant.

Bijdrager
    cyrus530

Update:

Lijkt een issue te zijn tussen KPN en enkele newsproviders ( supernews, giganews tot zover ik heb kunnen lezen). Zie thread op kpn forum

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.