17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    inflicted

    Download snelheid Wanadoo…(NooB)

    Ik heb problemen met m’n download snelheid.
    Zat 2 weken terug nog op 160 KB/s, en nu volgens mij nog maar op 60 KB/s
    160 KB/s zou normaal moeten zijn volgens Wanadoo(Lite abbo).

    Weet iemand hoe dit zou kunnen gebeuren?

    Bijdrager
    TurkishDelight

    misschien dat je je datalimiet ben overschreden..

    Bijdrager
    Johnny Walker

    Gaat je adsl via de modem gelijk je computer in of zit er nog iets tussen? en wat is je configuratie

    Bijdrager
    inflicted

    Is geen datalimiet bij dit abbonement.

    En het vreemde is, ben ik nog vergeten te vermelden,
    dat ik 2 weken terug de 160 KB/s nog wel haalde,
    dus de modem kan het niet zijn, denk ik.

    Moderator
    unSOUND

    Speedtest zit er vaak naast bij ADSL abbo’s…

    Probeer eens een flinke download van een mb of 20 te starten vanuit Safari, en kijk in het downloadvenster hoe snel de download gaat. In dta venster staat in het klein hoeveel minuten er nog nodig zijn. ( xxxxx resterend ) Als je daar met de alt ingedrukt met je muis op klikt, komt de preciese snelheid in beeld…

    Wat geeft Safari aan voor snelheid ?

    Bijdrager
    snorder

    kijk ook effe of er geen programma stiekem wat upload, want upload kost je download snelheid :wink:

    Bijdrager
    HSL
    ”unSOUND”

    Probeer eens een flinke download van een mb of 20 te starten vanuit Safari, en kijk in het downloadvenster hoe snel de download gaat. In dta venster staat in het klein hoeveel minuten er nog nodig zijn. ( xxxxx resterend ) Als je daar met de alt ingedrukt met je muis op klikt, komt de preciese snelheid in beeld…

    dit moet dan wel een bestand zijn op een snelle server en het besst is een test bestand bij wannadoo.
    anders moet je http://ftp.xs4all.nl/pub/test/100mb.bin intypen (zonder http ervoor!!!!) dat is een mooi test bestand.

    en anders gewoon naar de wanadoo helpdesk bellen..

    Bijdrager
    inflicted

    Het duurde even, maar ’t is me gelukt.
    Hier zien we dus ook een dl van ongeveer 60 KB/s.

    Dat moet toch aan de provider liggen!

    kijk ook effe of er geen programma stiekem wat upload, want upload kost je download snelheid

    Hoe kun je dit testen?

    Alvast bedankt allemaal…:)

    Moderator
    unSOUND

    Je kun met meerdere programma’s kijken of je momenteel aan het up- of downloaden bent… Menumeters kan het onder andere.

    http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/17713

    Bijdrager
    inflicted

    Zoals al aangegeven…Ik snap niet wat deze cijfers zeggen.
    Kon ook niets daarover vinden op hun site.

    Hoe lees ik hier de up en download?

    Moderator
    unSOUND

    Dat is het onderdeel Throughput… dus de Tx en Rx…
    ( T = transmitted en R = recieved, dus T is je upload, R is je download )

    Deze staan hier op 0, dus er gebreurt niets op dat moment…

    Bijdrager
    inflicted

    Thanks unSound,

    Met deze informatie moet toch duidelijk zijn dat het niet aan mij ligt?

    Moderator
    unSOUND

    Yeps…

    berichtje sturen naar Wannabee dus.

    http://webapps.wanadoo.nl/eresponse/klantenservicecontact.html

    Bijdrager
    inflicted

    Bedankt allemaal!

    Had al opgezegd per 31 augustus, dus dan ben ik er vanaf.
    Maar tot die tijd moeten ze natuurlijk wel gewoon doen wat
    ze beloven.

    Ik ga naar XS4all, krijg je tenminste iemand aan de lijn die
    snapt waar ie ’t over heeft.

    God Save the Queen!:D

    Bijdrager
    Sad

    weet je zeker dat er geen andere computers aan je netwerp hangen die op dat moment ook aan het downloaden zijn?

    Bijdrager
    inflicted

    Hoe durf je dit te suggereren!!! LOL

    Nee, hoor Pliep(nieuw?),

    Ik heb m’n downloads op “die andere machine” stilgezet op
    het moment van testen. Ook op m’n Mac blijf ik op 60 KB/s hangen.
    Moet toch kloppen dan?

    Bijdrager
    extraa

    Ik had niet al te lang geleden een zelfde probleem met planet. Bleek een probleem met mijn telefoon te zijn (was een oude designtelefoon), deze bleek alle problemen te veroorzaken… Koppel dus ook even je telefoon van de splitter, en download dan opnieuw een bestand… Misschien helpt het!

    Groet!

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.