15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    avanti

download ringtone instellen in Whatsapp, hoe doe je dat?

Een vraagje, is het ook mogelijk om een gedownloade ringtone toe te wijzen aan een whatsapp contact? Ik zie nu dat je alleen kan kiezen uit het standaard lijstje bij Whatsapp meldingsgeluid.

Bijdrager
    KarelWillem

Met iOS 10, iOS 11 en iOS 12 en de integratie van oproepen van derde partijen is de beltoon die gebruikt wordt voor WhatsApp-gesprekken hetzelfde als de beltoon die je instelt in de contactinformatie in de contacten app van jouw telefoon.

Bijdrager
    avanti

KarelWillem, geldt dat ook voor whatsapp berichten? Of alleen voor beltoon?

Bijdrager
    KarelWillem

Ik snap je vraag niet helemaal vrees ik(?)

Maar… het geluid wat je standaard aan een contact toewijst, wordt ook gebruikt in WhatsApp.

Je kunt in WhatsApp geen afwijkende ringtones gebruiken.

Dus, zo stel je een ringtoon in voor een specifiek contact (en komen die in WhatsApp ook zo door):

Launch the Contacts app on your ‌iPhone‌.
    Select a contact from the list.
    Tap Edit in the top-right corner of the screen.
    Tap Ringtone.
    Choose one of the sounds that you want to use below Ringtones.
    Tap Done in the top-right corner of the screen.

Bijdrager
    avanti

Ik bedoelde, als je beltoon instelt wordt dit overgenomen, beltoon dus. Maar als t goed is dan zou dan ook als je sms toon bij contacten aanpast, dit ook overgenomen wordt door whatsapp berichten? Ik ga daar even mee spelen

Bijdrager
    KarelWillem

Ga jij maar even spelen, want van deze zin snap ik nog minder. .;)

Maar als t goed is dan zou dan ook als je sms toon bij contacten aanpast, dit ook overgenomen wordt door whatsapp berichten?

Bijdrager
    computer space

Gek he, een mobiel OS waar je geen geluidsbestand als ringtone kunt instellen….. #iosFAIL

Bijdrager
    avanti

Ja, klopt. Want het werkt niet , helaas. Alhans niet bij Whatsapp

Bijdrager
    KarelWillem

Dat werkt toch nog steeds gewoon?

Net getest op de iPad.

iTunes:

– sleep een muziekje* van -30 seconden naar bureaublad

– verander de extensie naar .m4r

– sleep het terug in iTunes

– het komt nu in de map Tonen te staan

– selecteer op je iPhone of iPad bij Beltonen het gewenste muziekje

* Let op dat het altijd een AAC moet zijn.

• Deze reactie is gewijzigd 2 weken, 2 dagen geleden door KarelWillem.
    Bijdrager
    avanti

Bij mij werkt het niet als meldingsgeluid in whatsapp, ik krijg m niet in het rijtje om uit te kunnen kiezen. Wel als beltoon voor de iPhone maar niet dus als meldingsgeluid in Whatsapp. Ik heb de mp3 bewerkt in Garageband en geëxporteerd als beltoon

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb op Android (want op de iPad uiteraard geen WhatsApp app) een functie ‘Beltoon uit interne opslag’ (onder Ringtone).

Bijdrager
    avanti

Het zou kunnen dat op Android wel de mogelijkheid biedt. Maar op de iPhone zie ik de ringtone keurig staan bij beltonen bij instellingen op de iPhone, maar bij geluidsinstellingen bij Whatsapp krijg ik m er niet bij. Daar staat een kleinere keuze om te kunnen kiezen ivm de instellingen op de iPhone zelf.

Bijdrager
    KarelWillem

Dus dit klopt niet?

Met iOS 10, iOS 11 en iOS 12 en de integratie van oproepen van derde partijen is de beltoon die gebruikt wordt voor WhatsApp-gesprekken hetzelfde als de beltoon die je instelt in de contactinformatie in de contacten app van jouw telefoon.

Ofwel: je stelt in iOS instellingen (Adresboek) voor een contact een beltoon in, en die hoor je dan ook bij dat contact in WhatsApp(?)

Bijdrager
    avanti

Heb ik ook geprobeerd, in adresboek (contacten) daar een contact een beltoon meegeven. En je kan dan ook een sms toon instellen maar die sms toon gaat niet mee naar whatsapp. Dus stel je past de sms toon aan in contacten, dan wordt ie niet gebruikt als meldingsgeluid in whatsapp. Het lijkt of één van beide partijen (Apple of Whatsapp (Facebook)) dat tegen houdt. Ik heb niet geprobeerd als beltoon omdat ik alleen het meldingsgeluid bij Whatsapp wil aanpassen per contact met een eigen meldingstoon en niet de standaard waar je bij Whatsapp uit kan kiezen.

Sleutelbeheerder
    Night

WhatsApp heeft één meldingsgeluid, en is niet instelbaar per contact.

Het meldingsgeluid zelf kun je wel wijzigen*, maar ook dan blijft dit voor alle contacten hetzelfde.

*) WhatsApp → Instellingen → Meldingen → Geluid

of

Instellingen → berichtgeving → WhatsApp → meldingsinstellingen voor WhatsApp → Geluid

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.