19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    HorridCrow

Download error Firefox

Hallo,

Mijn baas op stage heeft een probleem.
    Hij is sinds een paar dagen overgestapt van een Mac Pro met Tiger naar een iMac met Leopard, en heeft al zijn bestanden en instellingen overgezet.

Nu krijgt hij vaak rare foutmeldingen als hij iets wilt downloaden (zoals een PDF document).
    Zie hier;

Het probleem ligt dus duidelijk aan de locatie waar Firefox de bestanden naar toe wilt sturen.
    De thuismap heet namelijk geen ‘Marcel’ meer net als op zijn vorige Mac.
    Nu hebben we Firefox al volledig verwijderd (inclusief profielen), maar toch blijft de datum van wanneer het programma is aangemaakt op 26 maart staan als we hem opnieuw downloaden. En ja hoor; zodra we iets willen downloaden krijgen we weer precies dezelfde meldingen.

Schijfbevoegdheden zijn al hersteld, heeft ook niets opgelost.
    Iemand die ons kan helpen?

EDIT: Dit probleem speelt zich niet af met Safari! Daar kun je gewoon mee downloaden.

Moderator
    Poezenbeest

Het probleem zit hem in de voorkeuren van Firefox, die zijn namelijk mee overgezet, toen je de migratie-assistent (of een andere methode, zoals via TimeMeachine) draaide. Je moet in de voorkeuren van Firefox zoeken naar de download-map en die veranderen. Als je een nieuwe map (zoals de nieuwe downloadmap in de nieuwe thuismap) selecteert, moet je probleem verholpen zijn.

Bijdrager
    HorridCrow
    ”Zerk”

Het probleem zit hem in de voorkeuren van Firefox, die zijn namelijk mee overgezet, toen je de migratie-assistent (of een andere methode, zoals via TimeMeachine) draaide. Je moet in de voorkeuren van Firefox zoeken naar de download-map en die veranderen. Als je een nieuwe map (zoals de nieuwe downloadmap in de nieuwe thuismap) selecteert, moet je probleem verholpen zijn.

Ook nog vergeten te melden;
    We hebben bij Firefox voorkeuren de download locatie verandert naar de Download map in de thuismap, maar dit heeft niet gewerkt.

Moderator
    Poezenbeest

Sluit FF af. Zoek dan even naar een bestand dat firefox.plst op het einde van de naam heeft staan en haal dat uit de map waar het staat… Start FF dan weer op…

FF heeft blijkbaar geen rechten om naar dat bestand te schrijven…

Bijdrager
    HorridCrow

We hebben met Spotlight naar dat bestand gezocht, en ook nog binnen de pakketinhoud van het programma zelf, maar het bestaat niet.

Moderator
    Poezenbeest

Alternatief… zoeken op mozilla in spotlight…

Bijdrager
    HorridCrow

Ook niets helaas, dat bestand bestaat niet op zijn iMac.:(
    En zou het bestand zoiezo niet verwijderd moeten zijn als we de profielen en het programma volledig verwijdert hebben?

Bijdrager
    ctxppc

Oplossing: Geef hem Safari! Werkt onder Mac en Windows! :wink:

Neem me niet kwalijk maar al die Firefox-brol kan je maar liever laten. Te moeilijk om op te lossen. En als Safari een dag ook niet meer werkt, schakel dan over naar Opera! :P :evil: :mrgreen:

Bijdrager
    HorridCrow

Dat hoef je mij niet te vertellen, ben zelf ook een Safari gebruiker.;)
    Maar mijn baas zweert bij Firefox.:(

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Het bestand dat Zerk bedoelt is “org.mozilla.firefox.plist”
    Staat gewoon in de preferences map in je thuis bibliotheek

plist (geen plst)

Bijdrager
    ctxppc
    ”HorridCrow”

Grrr!!! Ik ga eens hem een gratis therapie geven. Het is genoemd “Doe niet de idioot en kies een goede browser voor je computer!”. Ik heb het gelezen in het boek “De meest stomste citaten nooit gepubliceerd” of zoiets. :evil: :P

Maar tis nix! :wink:

Bijdrager
    ctxppc
    ”hendrik

plist (geen plst)

Ik vind Spotlight niet zo krachtig… Het zoekt niet naar suggesties bij geen resultaten en je kan geen standaarden instellen voor het criterium (ik wil “systeembestand” op ja houden, niet altijd dat menu selecteren). Steve sprak over Google op je computer maar dat vind ik dus niet! :oops: En ik wil geen andere engine (zoals Google Desktop) gebruiken! :apple: :innocent: :evil: :apple: :evil:

Bijdrager
    HorridCrow
    ”hendrik

plist (geen plst)

Dit bestand bestaat ook niet op de computer, helaas.

”ctxppc”
    ”HorridCrow”

Grrr!!! Ik ga eens hem een gratis therapie geven. Het is genoemd “Doe niet de idioot en kies een goede browser voor je computer!”. Ik heb het gelezen in het boek “De meest stomste citaten nooit gepubliceerd” of zoiets. :evil: :P

Maar tis nix! :wink:

Hehe.:P
    Ik zou niet zover willen gaan om te zeggen dat Firefox geen goede browser, integendeel.
    Maar vind Safari persoonlijk gewoon fijner. Mijn baas vind Firefox fijner, niets aan te doen.;)

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    ”HorridCrow”
    ”hendrik

plist (geen plst)

Neem mij niet kwalijk, maar dan is er niet goed gezocht.
    Ik werk namelijk ook met Firefox!! (en ik begrijp je baas wel een beetje) :evil:
    Dit bestand komt n.l. niet zomaar op de schijf terecht, het wordt er door Firefox neergezet.

Bijdrager
    HorridCrow
    ”hendrik
    ”HorridCrow”
    ”hendrik

plist (geen plst)

Neem mij niet kwalijk, maar dan is er niet goed gezocht.
    Ik werk namelijk ook met Firefox!! (en ik begrijp je baas wel een beetje) :evil:
    Dit bestand komt n.l. niet zomaar op de schijf terecht, het wordt er door Firefox neergezet.

Zou je ons misschien kunnen vertellen waar het bestand zich dan zou moeten bevinden? :innocent:
    We hebben de pakketinhoud van Firefox al doorgespit, en Spotlight vind ook niks.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Dat had ik al verteld.
    In de preferences map in je thuis bibliotheek. Dus:

Gebruikers –> Thuismap –> Bibliotheek –> preferences ….(org.mozilla.firefox.plist)

Het moet er staan, ik heb zelf enkele dagen geleden wat voorkeuren veranderd in Firefox, en als je dan de preferences map opent, en sorteert op bewerkingsdatum staat het automatisch ergens bovenaan.

Mogelijk is dit bestand corrupt, en moet je Firefox een nieuwe aan laten maken.

Bijdrager
    ctxppc
    ”HorridCrow”

Ik zou niet zover willen gaan om te zeggen dat Firefox geen goede browser, integendeel.
    Maar vind Safari persoonlijk gewoon fijner. Mijn baas vind Firefox fijner, niets aan te doen.;)

Ik vind Firefox enorm extensible. Maar ik vind Safari gewoon véél beter. Onder Windows is Firefox een van de beste browsers (ik zweer daar ook bij Safari) maar onder de Mac heb ik een snelle browser nodig en geen add-ons. Ik heb Dashboard die voor mijn widgets zorgt. En ook al: Safari 4 scoort 100% op Acid3 test en MobileSafari scoort meer dan Firefox 3! :wink:

En vergeet niet: Dit is mijn eigen mening. Ik vind Safari ook niet altijd een goede browser als het niet goed werkt. dan heb ik Firefox. En Firefox heeft ook een mooie add-on dat zorgt dat alle links gedownload worden. Ik gebruik het niet maar het kan reuzehandig zijn sometimes. En een andere add-on die ik nooit gebruik maakt een screenshot van de hele pagina, ook is deze meerdere schermen lang. Dat kan Safari best gebruiken!

It’s simply: I love :apple: but I love :apple: esign too! 8)

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Smaken verschillen.
    Mijn voorkeur was al gelijk Firefox toen ik pas internet had.
    Voornamelijk vanwege de add-on keuze’s.
    Browsers nemen natuurlijk een belangrijke plaats in, maar eigenlijk is het net als met je voorkeur voor b.v.b. Keynote of ( ugh.. ugh) Powerpoint. Het blijft een kwestie van smaak en gebruik.
    Zo vind ik b.v.b. de FF add-ons Speeddial en downloadhelper erg functioneel (en gelukkig is er voor Safari ook Cooliris!!! want dat vind ik de mooiste add-on)

Bijdrager
    ctxppc
    ”hendrik

Mijn voorkeur was al gelijk Firefox toen ik pas internet had.

8 jaren geleden, toen ik 7 was, had ik mijn eerste internet met Internet Explorer. Tot in 2005 want daarna werd het Firefox. Tot in 2008 want Safari werd mijn nieuwe internetslaaf/-gids (toen ik mijn eerste Mac kreeg).
    Dus ik heb ze allemaal geprobeerd; ik heb IE op mijn Parallels WinXP (geforceerd) verwijderd (niet de core maar de standalone app) zodat ik minder vijanden op mijn Mac heb. Ik heb Firefox en blijf het hebben als mijn (alternatieve) browser, ik zal het niet verwijderen. En Opera, een meegeleverde app met Mac OS X (kijk in Developer Tools) (waarom?), die mag ook blijven (het is immers meegeleverd! :wink: ).

En inderdaad:

”hendrik

Smaken verschillen.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.