8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    steene

download accelarator

Werken die dingen eigenlijk? is er een die werkt???
    Ik zit achter een router… in een pc/mac netwerk (2 computers)
    het is een breedband router en ik heb een breedband connectie die ik dus wel deel met een pc.
    Meestal als ik wat download wordt de andere (pc) niet gebruikt.

En toch gaat mijn downen zooo traag 2 kb/s is echt traag?!
    hoe komt dat iemand een idee?

en kan zo’n progje helpen?

ps. ik heb telenet breedband…

Bijdrager
    Jello

Die trage downloadsnelheid heeft waarschijnlijk niets met je breedband verbinding te maken,
    want daar haal je (als je het gewone abonnement hebt 10Mbps).

Tenzij je natuurlijk over je limiet zit, dan wordt je teruggeschroefd naar 4 KBps.

Ik neem aan dat je dus download over P2P netwerk? Dan zijn zulke snelheden inderdaad wel mogelijk, omdat een ‘simpele’ computer dat bestand upload naar jou …

zo’n prog kan dan eventueel wel helpen, als de andere client tegen voldoende snelheid kan zenden naar je (bijna nooit het geval). Met zo’n prog ben jij dan 2 (of meerdere) clients van hem, die dan tegelijk een deel (een ander deel weliswaar) downloaden, waardoor het in het algemeen sneller gaat.

Bijdrager
    DarkRaverNL

Download accelerators werken alleen maar bij sites die jouw bijv maar 50kbps geven om te downloaden, dan zorgt die accelerator ervoor dat je meer streams toekrijgt, 150kbps bijv, maar tis niet zo dat als je maximaal met 350kbps kan downloaden nu ineens met 500kbps kan downloaden, en tegenwoordig woorden die accelerators tog overal bijna geblokt, maar waar probeer je van te downloaden, torrent, p2p, limy of iets ? dan ligt get gewoon aan de gene waar je probeert vanaf te downloaden, maar als je van een site als macupdate.com of iets download, dan mag je wel een behoorlijke stream krijgen…

Bijdrager
    steene

mja twas iets p2p.
    zal wel aan de andere kant van de wereld zitten of zo :S

Bijdrager
    brok

Probeer eens een speedtest te doen, zowel vanuit de wired en wireless pc. Je kunt ook in je router andere channels kiezen, misschien dat dat helpt. Probeer eens 1, 6 of 11.

http://speedtest.bbned.nl

Bijdrager
    steene

Your current bandwidth reading is: 6.34 Mbps which means you can download at 812.06 KB/sec. from our servers.

6,34 meg per sec… klinkt mooi alleszins mooier dan de 26 kb/sec die ik p2p haal :?
    ik zit via een router online… het is type router is: Linksys 4port switch…
    iemand een idee hoe ik hogere snelheden haal???
    ps. ik zit nu niet in een uberdrukke telenetring dat geloof ik niet

Bijdrager
    Jello
    ”steene”

Your current bandwidth reading is: 6.34 Mbps which means you can download at 812.06 KB/sec. from our servers.

6,34 meg per sec… klinkt mooi alleszins mooier dan de 26 kb/sec die ik p2p haal :?
    ik zit via een router online… het is type router is: Linksys 4port switch…
    iemand een idee hoe ik hogere snelheden haal???
    ps. ik zit nu niet in een uberdrukke telenetring dat geloof ik niet

5,34 megaBIT de seconde, dus zoals de site zelf zegt 812 kilobyte de seconde…

Maar P2P is altijd vele trager, omdat je vasthangt aan de snelheid van de uploader(s) die naar jou zenden…

Bijdrager
    jeroenimo

Kijk het downloaden gaat zo snel als de hoe snel de uploader het kan uploaden bij p2p netwerken.
    Bittorrent (mits je netwerk goed geconfigureerd hebt) heeft als voordeel dat je met meerdere “peers” kan connecten en daarmee kan het natuurlijk zijn dat het het downloaden “flink” voorspoedigd.

kijk hier eens, daar word goed uitgelegd hoe je je netwerk kan configureren voor p2p netwerken…

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.