4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    alaska

Downgraden naar gratis iCloud, maar veel bestanden staan enkel in cloud. Wat nu?

Ik wil downgraden naar de gratis versie van iCloud, en dan krijg ik een melding dat ik momenteel meer opslag gebruik dan je bij de gratis versie kunt krijgen.

iCloud heeft sommige bestanden naar de cloud gekopieerd en van mijn laptop verwijderd om ruimte te besparen.
    Weet iemand of die data die dus enkel in de iCloud staat na het downgraden weer op mijn laptop staat? Of gaat die verloren?
    Of kan ik ergens al die bestanden met 1 knop weer downloaden voordat ik downgrade?

Bijdrager
    alaska

Of moet ik gewoon enkel in ‘System Preferences’ > ‘iCloud’ de optie ‘iCloud Storage’ uitvinken, en worden dan de bestanden weer naar mijn laptop gekopieerd? (mits ik daar genoeg vrije ruimte heb)

• Deze reactie is gewijzigd 4 dagen, 9 uur geleden door  alaska.

Bijdrager
    Shmoo

Als je downgrade krijg je (uit mijn hoofd) 21 dagen of zoiets de tijd om je bestanden te downloaden. Kwijtraken zal je ze niet en je moet zelf handmatig gaan bepalen welke bestanden je wel of niet in de cloud wilt laten staan op basis van die 5GB.

Een downgrade is eigenlijk. Ik heb nu 12GB opslag in gebruik. Ik downgrade en nu moet ik mijn volume gaan terugbrengen tot < 5GB. Dat is wat je moet doen. Als je de opties Bestanden en Bureaublad in de cloud uitschakelt dan dropt Apple volgens mij een kopie van de bestanden in iCloud op je bureaublad.

En als je zeker zeker wilt zijn dat je niets verliest dan log je in met je Apple ID op appleid.apple.com en dan vraag je daar al je gegevens + bestanden op. Dan krijg je over 4 tot 6 dagen een linkje waarmee je alles kunt downloaden.

Bijdrager
    tjapie

Als het goed is zie je achter de folders waar sommige bestanden enkel in iCloud staan een wolkje met een pijltje naar beneden, zie screenshot: http://up.strila.nl/ec560a Door hierop te klikken download je alle bestanden van die folder naar je Mac.

• Deze reactie is gewijzigd 4 dagen, 8 uur geleden door  tjapie.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.