11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    chieltje

Downgrade van Mountain Lion naar Snow Leopard

Hallo allen,

Zijn er mensen die, net als ik, problemen ondervinden met hun Macbook Pro 15″ met ML geinstalleerd (late 2009, 2.66 GHz, 8GB werkgeheugen )?

Sinds ik ML heb geinstalleerd (Lion overgeslagen) heb ik alleen maar problemen met mijn systeem.
    Enkele voorbeelden:

-De fans beginnen uit zichzelf hard te blazen terwijl er maar een enkel programma open staat.
    -De mighty mouse hapert heel vaak, ook veegbewegingen pakt ie regelmatig niet meer.
    -mijn actieve hoeken staan ingesteld maar werken niet meer, ook niet na opnieuw opstarten.
    -opstarten van Safari en Voorvertoning duren veel langer.

Verder nog 2 problemen maar ik denk dat die los staan van het probleem met ML: De batterij is zeer snel leeg, na een half uur al en 1 van mijn USB poorten heeft het begeven (de meest rechter van de zijkant gezien)

Zijn er manieren om deze problemen op te lossen binnen ML? En zo niet, hoe kan ik dan downgraden naar Snow Leopard zonder verlies van mijn bestanden die ik sinds de installatie van ML erop heb gezet? Ik heb overigens wel een Time Capsule met alle backups.

Alvast bedankt voor de hulp!

Bijdrager
    Hansi2124

Log eens in met een gastaccount, of maak een nieuwe standaard gebruiker aan om even te testen. Ervaar je dan dezelfde problemen?

Bijdrager
    JWB

Ik zou sowieso nog even wachten op 10.8.1

Bij mij loopt ook niet alles even lekker (MBP mid 2010, 2.53 8GB), maar uit ervaring weet ik inmiddels dat elke 10.x.0 niet de beste en meest snelle en/of stabiele versies zijn, en dat het pas bij 10.x.3 lekker begint aan te voelen.

Bijdrager
    avehome

Met een 0 versie kan je het beste altijd de HDD wissen en een schone installatie uitvoeren + daarna de laatste versie van je gebruikte programma’s installeren. Hierna werkt je systeem altijd 100% en zonder problemen.

Bijdrager
    flyerking

Gebruik je meegeleverde dvd’s

Bijdrager
    chieltje

@ Flyerking:

Staan al mijn bestanden die ik vanaf de installatie van ML heb geinstalleerd er dan ook nog op bij een nieuwe installatie van Snow Leopard? Of pakt ie het dan op vanaf de laatste backup onder Snow Leopard?

Bijdrager
    gipsman

Ik vermoed dat enkel clean install van SL mogelijk is, dwz de SL versie die op je install dvd staat.
    Dit betekent dat alle data verdwijnen en ook alle later geinstalleerde apps,instellingen, bookmarks etc.
    Ook eventuele iCloud instellingen zijn weg want SL ondersteunt iCloud niet.
    Natuurlijk kun je alles terughalen via TM en iCloud backup, maar dan moet je althans voor iCloud weer upgraden naar minimaal Lion.
    Ik weet niet of SL nog kan op een mac die onder Lion een firmware update gehad heeft.

Bijdrager
    hetiszover

Ja dat kan. Gister avond ben ik van lion naar snow leopard gegaan. Mijn MacBook pro uit 2007 werkt in ieder geval weer helemaal naar behoren! Al mis ik wel wat functies uit lion. Het scrollen was erg raar weer, maar daar heb ik al een oplossing voor gevonden.

Bijdrager
    Domtoren
    avehome op 15 augustus 2012

Met een 0 versie kan je het beste altijd de HDD wissen en een schone installatie uitvoeren + daarna de laatste versie van je gebruikte programma\’s installeren. Hierna werkt je systeem altijd 100% en zonder problemen.

Hoezo? Waarom?

Bijdrager
    Kimsalabim

Ik heb ook zeer veel problemen na upgrade van Snow Leopard naar Bergleeuw. Batterij echt in no time leeg, machine zeer traag. 15″, MBP, late 2009, 4 gb.

Helaas ben ik door verhuizing naar buitenland installatie dvd SL kwijt. Is er een andere manier om te downgraden? Ik heb wel volledige time machine back-up van systeem.

Bijdrager
    DikkeWim

Ook ik overweeg om te downgraden naar Snow Leopard maar twijfel of ik met de migratie-assistent:

– mijn gegevens terug kan zetten vanuit een Carbon Copy Cloner backup (is dit downward compatibel?)
    – mijn gegevens terug kan zetten vanuit een Time Machine backup (is dit downward compatibel?)

Kortom, zijn de gegevens van mijn account downward compatibel?

Bij voorbaat dank voor tips/hulp.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.