7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    ermo

Downgrade noodzakelijk na ios 7 beta installatie?

ik heb gisteren zonder gebruik te maken van mijn developer account ios7 geïnstalleerd.
    achteraf misschien niet slim maar niet bij nagedacht.

de iphone wordt wel in xcode herkent en werkt verder prima.
    het is ook exact dezelfde versie die ik van de developer site kan downloaden (logisch…)

mijn vraag is nu of ik alsnog moet downgraden en dan officieel upgraden (middels de xcode software) of dat dit verder geen probleem gaat geven met toekomstige ios7 updates en ik hem dus gewoon zo kan laten…

Bijdrager
    Henk Jan de Bruijn

De beta die je nu hebt geïnstalleerd zal waarschijnlijk op een gegeven moment verlopen, dan heb je mogelijk wel een probleem. Maar gelukkig, zolang iOS 6 nog voor iedereen beschikbaar is kun je op ieder moment downgraden naar iOS 6. Je moet dan zelf het bestand downloaden en via de ALT knop herstellen.

http://www.redmondpie.com/download-ios-6.1.3-final-for-iphone-ipad-ipod-touch-direct-links/

Backups gemaakt in iOS 7 kun je niet gebruiken in iOS 6.

Bijdrager
    Ree

Ik heb me laten vertellen, maar dat is dus niet zeker, dat als je in je iPhone “herstel naar fabriekstaat” iod kiest (lang leve collega’s die even tussendoor wat roepen ^^) dat dan de laatst publiekelijk beschikbare versie geinstalleerd wordt; dat is dan ios 6.1.3 (??)

Maar dan ben je wel al je instellingen kwijt.

Als je een complete backup gemaakt hebt vóór de installatie van IOS7 zou je die backup moeten kunnen terugzetten

Tot slot wil ik meegeven; de opmerking van Apple, welke is “Devices updated to iOS beta can not be restored to earlier versions of iOS”

Dat zou dus een grote “nee” betekenen.

Bijdrager
    chrisk

Je kan je iPhone terug zetten naar iOS 6: link

Ik weet niet of dit ook geldt voor een niet developer gedownloade versie van iOS7.

Bijdrager
    queenfan

Je toestel in DFU zetten en herstel via iTunes terug naar 6.1.3

Bijdrager
    Ree

Allemaal niet nodig.

Ik heb gisternacht mijn iPhone teruggezet naar 6.1.3.

Als je een full-backup gedaan hebt vóór de upgrade kun je geheel terug naar die situatie.

Stap 1: Download en Installeer de juiste IPSW. (alt-click op de update knop in iTunes, etc…)
    Stap 2: Op je foon via instellingen “Wis alle content”
    Nu is je telefoon als nieuw
    Stap 3: Sluit weer aan aan itunes en itunes vraagt je wat te doen; je kiest herstellen van backup

Het duurde daarna 4 uur om 26 gig aan apps te herinstalleren, maar alles staat er weer op.

Bijdrager
    ermo

het lukt inderdaad om zonder veel moeite de iPhone weer naar 6 te downgraden.
    dank voor alle antwoorden.

volgens mij kun je tijdens de beta periode altijd weer terug omdat het ‘oude’ iOs nog ondersteund wordt…maar dat heb ik ook maar ergens gelezen…

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.