7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    monsieurmatti

Downgrade Lion -> Snow leopard

Ik ben waarschijnlijk niet de eerste en zeker niet de laatste die over het downgraden begint van Lion naar Snow leopard, maar ik heb toch een vraag.

Ik heb een back-up van mijn huidige systeem (met Lion dus) en ik wil maar wat graag terug naar Snow Leopard.
    Kan ik mijn Lion back-up gebruiken om SL weer opnieuw te installeren en al mijn bestanden, programma’s en settings behouden?
    Ik heb vaak naar dit onderwerp gezocht, maar er nog geen goed antwoord op gevonden.

Alvast onwijs bedankt!!

Bijdrager
    deSpaanseRente

Nee, niet doen! Lion werkt helemaal anders dan Snow Leopard, je gaat in de problemen komen als je je backup van Lion (toch zeker als het over een time machine backup gaat) gaat gebruiken voor Snow Leopard.

Er zit niks anders op dan alles manueel te backuppen (documenten, apps, sleutelhanger, etc etc) en SL clean te installeren.

Bijdrager
    mowat

Ik weet geen antwoord op je vraag.
    Maar ik maak ,voordat ik upgrade ,altijd een bootable superduperkopie van mijn bestaand systeem
    Als ik nadien terugwil , dan kan ik met enkele klikjes , en met behoud van al mijn instellingen , documenten , wachtwoorden e.d. terug naar het vorige systeem.

Bijdrager
    1984

Dat ligt eraan , wat voor Mac heb je .? zie dit topic : Van OS X Lion terug naar Slow Leopard?

Bijdrager
    deSpaanseRente

Ik weet geen antwoord op je vraag.

Maar ik maak ,voordat ik upgrade ,altijd een bootable superduperkopie van mijn bestaand systeem

Als ik nadien terugwil , dan kan ik met enkele klikjes , en met behoud van al mijn instellingen , documenten , wachtwoorden e.d. terug naar het vorige systeem.

Eender welke backup-methode waarbij je je instellingen automatisch mee overzet mag je juist NIET toepassen bij deze downgrade.
    Een eenduidiger antwoord kan niet denk ik.:smile:

Bijdrager
    Hansi2124

Ik ben waarschijnlijk niet de eerste en zeker niet de laatste die over het downgraden begint van Lion naar Snow leopard, maar ik heb toch een vraag.

Ik ook:
    Als je een topic post op OMT, wil je dan bij het samenstellen hiervan het juiste subforum kiezen? Subforum One More Thing is niet waar jouw vraag onder valt. Ik heb het daarom voor je verplaatst.

En welkom op dit Apple forum.
    :wink:

Bijdrager
    mowat

@DeSpaanseRente.
    Als ik een bootable superduperkopie van het bestaande systeem op mijn Mac maak naar een externe FW schijf, en dat nadien terugzet naar mijn interne schijf waar ik bv. Lion over de oude SL gezet heb, dan krijg je gewoon dat oude systeem terug met al zijn gegevens en instellingen .En dat is volgens mij wat de TS gewild had. Ik zie jouw probleem daarmee helemaal niet zitten.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.