4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    rApple

Downgrade Lion naar Snow Leopard, ellende.

Hallo,

ik heb Lion (officiële versie) gedowngrade naar Snow Leopard (originele cd)
    Dit heb ik gedaan door eerst mijn Macintosh HD compleet te legen, en daarna de Snow Leopard cd erin te doen en te installeren.

Daarna heb ik de Mac nog al mijn bestanden en instellingen laten kopiëren van de externe harde schijf (time machine).

Mijn iMac geeft nu tijdens het opstarten na een halve minuut een stopteken (een stopbord voor eenrichtingsverkeer)

Op dit moment doe ik een schijfherstel via de cd. Als dat niet helpt ga ik Lion installeren vanaf een dvd.

Wie kent dit probleem en wat is de oplossing? Of heb ik die al hierboven beschreven.

Bijdrager
    tarun

Je kan de instellingen van Lion niet loslaten op Snow Leopard. Je had je moeten beperken tot gebruikersbestanden. Of je mail kan overzetten is maar de vraag, want ook dat is gewijzigd in Lion.

Vraagje: waarom terug naar SL? Bevalt Lion niet?

Bijdrager
    RoyHochstenbach

Het is beter om na de schone installatie alle gebruikersbestanden handmatig terug te zetten vanaf de Time Machine backup(openen als externe HD en dan in de map Latest bladeren).

Bijdrager
    rApple

Lion is op de eerste alu iMac heel iets trager, 40 seconden opstarten ipv 32 seconden.

Heb de HD helemaal gewist en toch Lion geïnstalleerd. Alles is weer goed, en ik blijf toch bij Lion. Zo belangrijk is dat opstarten toch niet.

Bedankt voor de hulp!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.