19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    jonathanc_

Downgrade + jailbreak

Hoi allemaal,

Ik moet voor iemand zijn iPhone 3GS jailbreaken.
    Het probleem is dat hij iOS 4.3.5 draait en hij wil een untethered jailbreak hebben dus ik moet downgraden naar
    iOS 4.3.3. Heb wat rond gezocht op internet en zag het volgende:

Downgrade 4.3.5 to 4.3.3 without SHSH blobs files Tutorial :

Step 1: You have to go to C:\Windows\System32\drivers\etc , and replace “HOST” file with the downloaded one in “Restore Files” folder

Step 2: Open redsn0w and jailbreak your device, you can follow this tutorial – Click Here – but you have to point to iOS 4.3.3 instead of 4.3.4.

Step 3: Then the iPhone will stop on the recovery mode.

Step 4: Open Tinyumbrella (can be found in “Restore Files” folder above), then click on your iPhone name at the left then press on Start Tss Server.

Step 5: Open iTunes and restore your iPhone with iOS 4.3.3 firmware (Shift + Restore) then close it.

Step 6: You will find error 1013, at this time you have to use Fixrecovery (can be found in “Restore Files” folder above).

Step 7: Open iFaith (can be found in “Restore Files” folder above) and Save shsh file.

Step 8: Open sn0wbreeze (can be found in “Restore Files” folder above) to create custom iOS 4.3.3 firmware and restore with it. Done.

bron: http://www.limera1n.cc/2011/08/downgrade-435-to-433-without-shsh-blobs.html

Is dit te overwegen? Wat moet ik doen als er iets misloopt?
    Kan ik ook op iOS 4.3.5 een tethered jailbreak uitvoeren en dan via Cydia er voor zorgen dat hij niet steeds zijn Mac nodig heeft om de iPhone 3GS op te starten?

Groeten
    iJonathan

Bijdrager
    Mick-23

Bij mij is het nog steeds niet gelukt…
    Je kan net zo goed wachten op iOS5

EN KIJK NAAR HUISREGELS!

Bijdrager
    Hansi2124

Wat is er dan in dit geval met de huisregels?

Bijdrager
    Mick-23

Ivm met Jailbreak?
    Dan heb ik de huisregels niet goed begrepen…

Bijdrager
    Hansi2124

Kijk eens in welk subforum dit is gepost?
    (hoofdletters komt altijd schreeuwerig over btw)

Bijdrager
    Mick-23

Oke sorry voor het misverstand dan!
    Maar wat ik mij kan herinneren is dat ik ooit ook een keer over jailbreaken begon en dat mij duidelijk werd gemaakt dat ik het daar “niet” over mocht hebben.

Bijdrager
    Hansi2124

Dat kan. Sinds ongeveer ruim een half jaar is dat veranderd.

Bijdrager
    Mick-23

Maar om dan verder te gaan op jonathanc_:

Ik heb het ook is een keer geprobeerd te downgraden, maar dat is niet gelukt. Maar ik begrijp uit citaat dat jij windows gebruikt?

Bijdrager
    Mick-23

@Hansi2124 Ik denk zelf enkele maanden geleden, dat het forum verandert is of is het al weer zo lang geleden?

Bijdrager
    Hansi2124

De Huisregels zijn voor het laatst aangepast in oktober/november vorig jaar.

Bijdrager
    jonathanc_

Kan iemand mij aub een antwoord geven op mijn vragen?
    Opvoorhand, bedankt!

Bijdrager
    jonathanc_

Nee, ik gebruik geen windows, al een geluk want mac is 1 000 000 keer beter! Heb gewoon een copy/paste van die website gedaan en als je doorklikt op de bron zie je dat er bij staat dat dit ook op mac werkt.

Voor die hosts moet ik dan alleen gaan naar ga naar map en dan /etc/ , had ik ook ergens gevonden.

Bijdrager
    karelschapie

Heb je voor of tijdens 4.3.3 ooit gejailbreakt voor of tijdens 4.3.3 ooit tinyumbrella gebruikt?

Bijdrager
    jonathanc_

Neen… Deze iPhone is nog nooit gejailbreakt geweest

Bijdrager
    Lifelogger

Dan gaat het waarschijnlijk niet lukken. Gezien hij nooit gejailbreakt is, ga ik er vanuit dat je ook nooit je SHSH handtekeningen opgeslagen hebt, om te kunnen downgraden. Dan zul je moeten wachten op iOS 5 en de unethered jailbreak daarvoor.

Bijdrager
    Lifelogger

Dan gaat het waarschijnlijk niet lukken. Gezien hij nooit gejailbreakt is, ga ik er vanuit dat je ook nooit je SHSH handtekeningen opgeslagen hebt, om te kunnen downgraden. Dan zul je moeten wachten op iOS 5 en de unethered jailbreak daarvoor.

Bijdrager
    jonathanc_

Okay toch bedankt!

Bijdrager
    Nick Nack

Een Jailbreak is een gecompliceerd geheel waar je toch écht wat verstand van moet hebben.

In mijn beleving is het zo dat wanneer iemand niet zijn eigen telefoon kan Jaibreaken zich er zoiezo volledig buiten moet houden. Je hebt écht een beetje verstand van die zaken nodig om er goed mee om te kunnen gaan.

Bijdrager
    janvdvoort

Dat ben ik met je eens Nick Nack, ik heb er ook helemaal geen verstand van maar via deze site is het me goed gelukt. Daar krijg je een duidelijke handleiding bij de software.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.