4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    qazwsxedc

Downgrade iPod Touch 2e generatie van iOS 4.0.2 naar iOS 3.1.2

Ik heb een iPod touch (2e generatie, 16GB, model MB531NF) waar iOS 4.0.2 op staat. Op zich heb met iOS 4 geen problemen, echter lijkt het erop alsof de batterij veel sneller leegloopt, ook als ik hem niet gebruik. Het is al een paar keer gebeurd dat het ding leeg was toen ik hem na een paar dagen niet gebruikt te hebben uit mijn tas haalde. Dat is niet handig, dus ik wil ik terug naar iOS 3.
    .
    Via http://www.felixbruns.de/iPod/firmware heb ik de gewenste firmware versie (3.1.2) gedownload. Als ik de iPod in recovery mode aanzet (met home-knop ingedrukt de USB kabel erin), krijg van iTunes de melding:

Als ik vervolgens op option-‘Restore’ klik en de gedownloade firmware kies, krijg ik de melding dat de gewenste versie teruggezet wordt.

Dat is precies wat ik wil. Echter krijg ik steeds de melding:

Het lukt ook niet met firmware 3.0 of 3.1.3. Als ik van die site firmware 4.0.2 download, kan ik deze wel op die manier restoren.
    .
    Mijn vraag is: Kan iemand me uitleggen hoe ik iOS 3.x.x terug kan zetten?. Wat extra info die misschien handig is:
    .
    – Ook als ik niet via de gewone recovery mode start, maar in DFU-mode lukt het niet.
    – Ik heb geen jailbreaks gedaan en hoef dit ook niet
    – iTunes versie 9.2.4 (meest recent)
    – OS X versie 10.6.4 (alles up-to-date)

Alvast bedankt!
    :smile:

Bijdrager
    maxyboy1001

Heb je misschien een GM versie?

Bijdrager
    hansiedejong

Open de finder, in de Finder: toets cmd+f in en zoek naar dit: “/etc/” (met de haakjes). Daarin staat het kladblokbestand hosts. Open dat, voeg een zin toe met het volgende: 74.208.10.249gs.apple.com

Doe hem daarna in recovery mode en herstel met alt naar het 3.1.3 bestand.

Bijdrager
    qazwsxedc

@maxyboy1001: ik heb de normale firmware versies zoals ze daar aangeboden worden. Ik ga ervan uit dat deze ok zijn.

@hansiedejong: ik heb mijn hosts file aangepast, maar hiermee werkt het ook niet. Ik krijg precies dezelfde melding.

Iemand nog suggesties?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.