10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    akkie

Downgrade Firmware iPad (van 4.3 naar 4.2)

Is er een manier om de iPad te downgraden als hier OS 4.3 op staat? Er zijn problemen bekend met Vodafone (Zie Crash met 4.3). Ik heb helaas geen SHSH van de oudere firmware en het lijkt er op dat dit wel nodig is.

Ik heb ook Apple gesproken hierover, maar die hebben geen oplossing en verwijzen me naar VodaFone. VodaFone verwijst me weer door naar Apple.

Bijdrager
    BasiX

Was dat probleem niet op te lossen met een nieuwe simkaart? Ik dacht zoiets gelezen te hebben op iPhoneclub.

EDIT: Hier dus: http://www.iphoneclub.nl/108045/vodafone-probleem-met-ios-4-3-alleen-bij-7-serie-simkaarten/

Bijdrager
    akkie

Toch zou ik graag willen downgraden, aangezien ik dit probleem van meerdere gebruikers teruggehoord heb. Ik begrijp ook dat de batterij veel sneller leeg raakt.

Bijdrager
    cids

Waarom zou je downgraden als je zelf de problemen niet ondervindt? Ik zou gewoon op 4.3 blijven en even afwachten wanneer Apple met 4.3.1 komt… het batterij probleem heb ik zelf niet ondervonden (op iPhone 3GS en iPad)…

Bijdrager
    akkie

Euhmmm… omdat ik collega’s wil helpen? Ja, ik weet het; ik ben te goed voor deze wereld, maar toch. Nu nog even hopen of er nog meer goede mensen zijn die mij dan weer willen helpen, want ik loopt ff vast.

Moderator
    unSOUND
    akkie op 23 maart 2011

Euhmmm… omdat ik collega\’s wil helpen?.

Als mensen honger hebben, kun je ze vis geven, maar je kunt ze ook leren vissen.

Bijdrager
    fatboysmart

Of beter nog… help ze een visrestaurant te beginnen…

Bijdrager
    MartijnvanOeffel

Indien je geen SHSH hebt, is de kans dat het gaat lukken zeer klein. Wat je nog zou kunne proberen is dit(Indien je een Windows computer hebt):
    Ga naar: C:\Windows\System32\drivers\etc\hosts, en open het met kladblok. Dan zet je onderaan ‘74.208.10.249 gs.apple.com’ (Zonder de ‘ ‘), en die sla je op. Je download de gewenste firmware, klik op Shift + Herstel in iTunes, selecteert de firmware, en als het goed is zou hij dan gaan moeten downgraden.

Dit heeft bij mij ook een keer gewerkt toen ik wou downgraden, en niet de SHSH had.

Bijdrager
    akkie

Ja, die ken ik. Dit kun je trouwens in Mac OS ook gewoon doen. Je hostfile staat in de verborgen directory /etc/hosts. Je leidt dan het verificatieproces om van de oorspronkelijke Apple server naar onze grote vriend Jay Freeman (Saurik). Helaas mag dat vandaag ook niet helpen.

Bijdrager
    fokke.dekker

Ik weet niet zeker of het voor jouw ook gaat werken, maar ik had mijn iphone op 4.3 zitten, vervolgens had ik hem proberen te jailbreaken met de beta, maar besloot er niet mee door te gaan, toen heb ik hem aan itunes gehangen en herstelt, toen kwam er automatisch 4.2 op te staan. Nu wordt dat iets lastiger omdat 4.2 niet meer de laatste update is, maar als je hem ergens kan downloaden van het internet, wie weet dat het dan wel lukt.

Normaal gesproken kan dit volgens mij niet, maar ik denk dat er een bug zit in de software waardoor het nu wel kan.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.