8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Applebanaan

[Opgelost] Doorzichtige rand (kader) rondom beeldscherm

Mijn macbook heeft opeens een doorzichtige rand rondom het scherm. De rand is niet actief, ik kan in deze rand dus bijvoorbeeld niet iets wegklikken. Meerdere topics gevonden met een soortgelijk probleem, maar nog geen oplossing kunnen vinden.

Hier een screenshot. Even een witte screensaver gekozen om het duidelijk te laten zien.

Wie o wie?

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 jaar, 5 maanden geleden door  Applebanaan.

Bijdrager
    GoeieDag

Maak eens een nieuwe gebruiker aan op de Mac en log uit op de bestaande en in op de nieuwe: zie je het dan ook?

Moderator
    Night

Je hebt niet toevallig iets geks aangezet in Apple Menu > Systeemvoorkeuren> Toegankelijkheid?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Heb je toevallig (per ongeluk?) op ⌘F3 of Fn+F11 gedrukt terwijl er geen vensters op je bureaublad stonden? Dit lijkt namelijk erg op de rand die Exposé — ik bedoel Mission Control laat zien voor „Toon bureaublad.”

Bijdrager
    koen

Ja, dat was ook mijn eerste gedachte.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 5 maanden geleden door  koen.

Bijdrager
    Applebanaan

Heb je toevallig (per ongeluk?) op ⌘F3 of Fn+F11 gedrukt terwijl er geen vensters op je bureaublad stonden? Dit lijkt namelijk erg op de rand die Exposé — ik bedoel Mission Control laat zien voor „Toon bureaublad.”

Deze functie had ik uit staan. Toen ik hem aanzette gebeurde er niks.

Je hebt niet toevallig iets geks aangezet in Apple Menu > Systeemvoorkeuren> Toegankelijkheid?

Niks raars aanstaan. Niet in toegankelijkheid en ook niet in Mission Control.

Maak eens een nieuwe gebruiker aan op de Mac en log uit op de bestaande en in op de nieuwe: zie je het dan ook?

De gastgebruiker heeft het niet. Echter toen ik terug naar mijn hoofdaccount inlogde was het verdwenen. Raar, want een herstart hielp niet. Maar goed, de rand is weg. Gewoon even switchen tussen twee gebruikers

Thanks voor alle reply’s. Problem solved.

Bijdrager
    GoeieDag

Als die ‘schone’ gebruiker (wat een gastgebruiker ook is, neem ik aan) het probleem niet heeft, is het een software instelling en geen macOS of hardware probleem, is de veilige conclusie.
    Dan weet je dat nu voor als het weer terug keert.:)

Moderator
    Night

Mijn vermoeden gaat dan ook naar een raar instellingsprobleempje dat niet in een plist maar wel in de NVRAM werd opgeslagen. Alleen een safe boot of een gebruikerswissel zou dat dan inderdaad moeten oplossen, niet een herstart. Het feit dat je er een screenshot van kon maken, duidde i.i.g. al op iets softwarematigs.

Blij dat het probleem is opgelost :-) (y)

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 5 maanden geleden door  Night.
    • Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 5 maanden geleden door  Night.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.