8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    TeunopdeBass

Doorwerken met opgezwollen batterij MBP

Hi,

Sinds gisteren werkt de trackpad van mijn MBP (2010) niet meer goed. Het indrukken werkt alleen nog oké als ik linksonder klik, verder gebruik ik gewoon de touch-functie. Ben er 99% zeker van dat het aan de batterij ligt, aangezien de status sinds enkele weken ‘vervang spoedig’ zegt… Hij heeft er dan ook bijna 1400 cycli opzitten;! Maar tot die tijd stond de battery health nog keurig op 90%

Nu is de batterij hoogstwaarschijnlijk wat opgezwollen. Daarom is mijn vraag:
    Is het veilig als ik hier nog een week of 2 op doorwerk?
    Ik zit namelijk op dit moment op een Caribisch eiland te werken en beschik nu even niet over de juiste tools/ schroevendraaiers om de macbook aan de onderkant open te maken en te inspecteren. En het aanschaffen van een nieuwe batterij is hier helaas ook geen een optie.

Ik was sowieso voor vertrek al van plan om bij terugkomst (over 2 weken) een nieuwe batterij te bestellen, maar helaas deed dit zich dus voor:(
    Verder werkt hij prima, maar ben dus alleen benieuwd of ik nu ook grote risico’s loop.
    (is het bijvoorbeeld beter om een manier te vinden om toch de batterij te verwijderen en enkel op netspanning te werken?)

Alvast veel dank voor jullie antwoord.
    T.

Bijdrager
    nebilem

Levert het geen probleem op tijdens de terugreis in het vliegtuig?

Bijdrager
    TeunopdeBass

Qua druk bedoel je? Of iets anders?
    In het vliegtuig zet ik hem sowieso niet meer aan. Pas als ik weer thuis ben schroef ik hem open en is hopelijk de nieuwe batterij in aantocht.
    Meer kan ik er ook niet aan doen.
    De vraag is dus of het kwaad kan of ik er de komende 2 weken nog af en toe op kan werken, zonder groot risico te lopen. Weet niet of zo’n ding nog verder uitzet, of oververhit raakt ofzo. Alle temperaturen zijn nu iig oké.

Anoniem

Kijk hier even voor een Apple Service punt in Caribisch gebied.

Bijdrager
    penseel

Op dat Caribisch eiland daar kan je toch wel een schroevendraaier kopen? En veilig is het niet om er mee door te gaan. Ontploffings gevaar.

Bijdrager
    Jeddes

Meteen uitzetten, idd echt ontploffingsgevaar. Risico gewoon niet nemen!

Bijdrager
    TeunopdeBass

Ok, bedankt voor jullie antwoorden.
    Laatste vraag: kan ik er nog mee werken wanneer ik de batterij verwijder en hem inplug op netspanning?

Bijdrager
    yasinusta

Je kan er gewoon mee werken. Hij gaat zeker niet ontploffen. Alleen je moet het wel eruit halen, anders kan je het moederbord beschadigen.

[link verwijderd door moderator]

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.