7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    dram_d

doorspelen bij overschakelen naar andere gebruiker?

Ik gebruik met m’n vriendin samen thuis 1 Mac (tja, armoe, kweet het), en de iTunes bieb staat in 1 van de twee gebruikersprofielen.

Op de oude G3, met OS X 10.3, kon ik dan heel handig overschakelen naar de andere account (wat ongeveer 6 x per avond gebeurt) terwijl iTunes dan gewoon lekker door bleef spelen.

Nu, in OS X 10.5 op m’n nieuwe Macbook, lukt dat niet meer en gaat iTunes op pauze. Als ik terugschakel naar het profiel waarin iTunes draait moet ik ook weer op play drukken voor ie weer gaat spelen. Die ouwe G3 draaide dacht ik wel gewoon iTunes 7.

Weet IEMAND hoe ik iTunes gewoon door kan laten spelen als ik van profiel veranderen? Dankdankdank, alvast

[size=9:3796455c95](Misschien een OS-vraag, maar ik probeer het eerst hier)[/size:3796455c95]

Geblokkeerd
    Anoniem

Welkom op One More Thing!

Voor zover ik weet is wat je wil niet mogelijk. Wel zou je in beide accounts dezelfde bibliotheek kunnen gebruiken als je dat wil. Zeg het maar even als je daar uitleg over wilt:wink:

Bijdrager
    dram_d

dank voor je antwoord. Ik weet wel hoe ik dezelfde bieb kan gebruiken voor twee gebruikers, dus daarover geen uitleg nodig. Wel gek dat het wel kon in m’n oude macje. Of was dat een bugje…?

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik weet nog dat het vroeger kon, onder os 9. Ik weet eigenlijk niet wanneer ze dat eruit hebben gehaald.

Bijdrager
    dram_d

Nou ja, in 10.3 ging het dus nog :(

Bijdrager
    niels

Logisch dat het eruit is gehaald. Als de andere gebruik muziek wil afspelen moet de muziek van de vorige gebruiker er niet doorheen spelen.

Als je de computer wilt vergrendelen tijdens het afspelen (bijv. omdat je AirTunes gebruikt en zelf dus niet bij de computer in de buurt bent) moet je je screensaver instellen met een wachtwoord en om na een korte tijd aan te gaan. Dan speelt de muziek wel door.

Als je iTunes aan laat staan (snel van gebruiker wisselen) kan de andere gebruiker wel jouw iTunes bibliotheek gebruiken om alsnog dezelfde muziek af te spelen geloof ik. Mits je de bibliotheek over het netwerk deelt.

edit: hiervoor zijn ze er denk ik vanuit gegaan dat als er meerdere mensen gebruik maken van de computer, die mensen ook hun eigen muziek willen afspelen als ze hun eigen persoonlijk account (dus eigen map met documenten en instellingen) willen. Best logisch. Als je vriendin even op je laptop wil internetten kan ze dat ook onder jouw account doen.

Bijdrager
    dram_d

in t weekend zal ik ns proberen om de iTunes bieb in de gedeelde gebruikersmap te zetten. In elk geval kunnen we dan (las ik ergens anders op t forum) dezelfde bieb gebruiken / beheren, misschien dat dan ook de muziek doorspeelt na snel overschakelen? Wie weet…

dank voor de tips

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.